„Mântuitorul nu s-ar fi plâns că i s-a făcut dosar politic. Noi interpretăm că ar fi fost un dosar politic între Roma și Ierusalim”

2
2489
Preotul Constantin Necula

Părintele Constantin Necula a explicat, la matinalul Digi FM, ce înseamnă Vinerea Mare, trădarea lui Iuda, care sunt semnificațiile biblice ale zilelor din Săptămâna Mare.

Părintele Necula a spus că ar trebui să ne asumăm greșelile pe care le facem și să nu ne plângem, să nu dăm vina pe alții. „Mântuitorul nu s-ar fi plâns că i s-a făcut dosar politic”, a punctat, plastic, reprezentantul Bisericii.

Părintele Necula dă și un mesaj politic inteligent: „Vinerea Mare e ziua în care ar trebui să învățăm cam pe unde suntem în raport cu Hristos. Ar trebui să vedem cam cu ce partide ținem, pentru că de obicei ținem partea lui Iuda”.

Constantin Necula este preot ortodox și conferențiar universitar la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Sibiu.

Mesajul părintelui Constantin Necula

  • „Avem multe de învățat. Vinerea Mare e ziua în care ar trebui să învățăm cam pe unde suntem în raport cu Hristos, ăsta e lucrul cel mai important. Ar trebui să vedem cam cu ce partide ținem. Pentru că de obicei ținem partea lui Iuda, așa, dintr-o unitate de duh.”
  • „E momentul în care trebuie să învățăm ce se întâmplă în Vinerea Mare, dincolo de vânzarea Mântuitorului, răstignirea. Avem de a face și cu o parte nevăzută a vieții Mântuitorului, aceea în care coboară în iad și îi izbăvește pe păcătoși.”
  • „Suntem băieți de cartier cu ifose de apostoli. Toți vrem să arătăm câtă morală avem, cât de bine suntem încastrați în structura legată de Hristos, dar ne paște trădarea. Cred că lecția cea mai de preț pe care o primim zilele acestea este să nu fim ca Iuda. Să fim de fiecare dată ca noi, în încercarea de a nu-l trăda pe Hristos.”
  • „Mai e un lucru legat de omul acela (Iuda – n. red.). N-am știut până anul acesta. Să știți că unul dintre punctele de reper din geografia Ierusalimului rămâne casa lui, în care de peste 2000 de ani nu poate locui nimeni. Nu vrea nimeni să stea acolo. Este o casă foarte apropiată de casa bunicilor Mântuitorului, semn că undeva, prin adolescență, Iisus și Iuda se jucau împreună. D-aia spuneam că e un băiat de cartier, din punctul ăsta de vedere.”
  • „Există celălalt apostol, Petru, despre care Mântuitorul spune că va cădea și că va fi înapoi reprimit, pentru că vrea să se întoarcă înapoi. Trebuie să știm de unde să cerem iertare, de la cine să cerem iertare.”
  • „N-aș da cu tunul în cei care nu au ținut post. Cred că e mai important să învățăm că a posti nu înseamnă doar a nu mânca, ci a învăța să te apropii de Hristos. M-am întristat în aceste săptămâni când au venit oamenii la spovedit pentru că ei nu înțeleg de ce fac asta. Nu avem de bifat niște căsuțe în apropierea de Hristos. Avem de bifat inima noastră.”
  • „Există segmente în viață în care jertfim totul și primim foarte puțin înapoi sau suntem loviți înapoi cu nerecunoștință. Cred că cei care își asumă în Hristos suferința merg mai departe cu bucurie și cu drag. Mântuitorul nu s-ar fi plâns, de exemplu, că i s-a făcut dosar politic. Și-ar fi asumat până la capăt. Ca om al lui Dumnezeu nu te poți apăra, trebuie să vezi unde ai greșit, să înveți și mergi mai departe. Noi interpretăm că ar fi fost un dosar politic între Roma și Ierusalim. Atunci când te judecă nejudecătorii, asumi și mergi până la capăt. Gândește-te la patimile celor din penitenciarele comuniste, care nici măcar nu au avut hotărâre de executare sau de arestare și au stat nejudecați cu anii, în penitenciare. Ei seamănă cu Hristos. Nu se smiorcăie.”

CITIȚI ȘI:

2 COMENTARII

  1. 1. Biblia nu l-a condamnat pe Isus Christos. Biblia i-a mângâiat presupusa durere de a se desprinde de oameni. Antichitatea a cunoscut multe adăugiri şi multe cuvinte nobile. Nimeni nu poate afirma că Roma a atins lumina veşnică a Mântuitorului. Nici Ierusalimul. Dar evreii sunt mai corupți ca italienii. Fiindcă Isus a lovit corupția Cetății. Conform filozofului Aristotel cetatea e formată din sclavi şi oameni liberi. Sclavii nu aparțin lor înșile deci nici nu sunt de folos scrierii. Oamenii liberi sunt mereu cei care pot juca piese de teatru. Aceia care pot aduce zâmbet şi virtute în cetate. Isus a fost un actor. A zâmbit mic copil fiind morții. Era idealul ce putea fi urmărit şi urcat pe Cruce. Isus nu a avut un shekel în buzunare. Nici aurei sau sesterți. Nu era sclav. Era omul liber care a ales de copil Iluminarea. Principial, orice copil iluminat e Mântuitorul la revenire pe Pământ. Fiecare cetate are un Mântuitor. Fiecare sclav are un prieten. Fiecare vorbă are opusa ei cu virus uman.

    2. Liviu Dragnea e mason. Nu e frumosul Isus Christosa din Betleem. Oamenii văd în el un om aparte. Care a produs din propriile idei europene şi mongol un pic de bunăstare după anul 2010. Ar fi fost frumos să nu murim în primul război mondial. România să fi fost mai mică, mai curată şi mai darnică cu masonii. Ei ai vrut numai inelul de aur cu piatră topaz roz. Pe care l-am ascuns în pădure şi am uitat de el. Pădurea Romei e mare şi frumoasă. Voi uita amăgirile. Voi bea şi voi fuma duminica la cafeneaua din Dusseldorf unde voi scrie şi o Biblie. Se va numai: „Oceanul mereu albastru.”

    Mă numesc Parmenion Calas. „Paşte Fericit!”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here