„Pilele” lui Zamfir „Glonț-în-Cap” în tentativa de a pune mâna pe Filarmonica „George Enescu” din București

1
5747
Gabriel Zamfir

Gabriel Zamfir, managerul Filarmonicii Oltenia din Craiova, devenit celebru prin replica „măcar un glonț în cap acelor mame care au ieșit cu copii la proteste” (vezi aici), vrea să fie managerul Filarmonicii „George Enescu” din București, instituția muzicală cu cea mai lungă istorie din România, considerată pe bună dreptate simbolul elitei culturale românești.

După ce proiectul său de management a luat cel mai mare punctaj (7,35, nota de trecere fiind 7,00), Zamfir intră astăzi în proba interviu cu prima șansă de a ocupa postul scos la concurs de Ministerul Culturii, păstorit de PSD-istul Lucian Romașcanu.

De altfel, atât Gabriel Zamfir „Glonț-în-Cap”, cât și fratele său, Antoniu Zamfir, directorul Operei din Craiova, sunt apropiați ai primarului PSD al Craiovei, Lia Olguța Vasilescu.

Cine este Gabriel Zamfir?

Ajuns managerul Filarmonicii Oltenia în anul 2017, prezentându-se în fața comisiei de concurs cu un proiect plagiat după cel al predecesorului său, Vlad Drăgulescu (vezi aici), Gabriel Zamfir este fiul unui preot din Craiova, fost colaborator al Securității, așa cum scrie publicația Republica Oltenia (vezi aici). Fratele său, Antoniu Zamfir, a ratat la sutime, în urmă cu 4 ani, postul de manager al Operei Române.

Gabriel Zamfir este cadru universitar la Facultatea de Litere din cadrul Universității din Craiova. În ultimii ani, după ce, fiind dat afară din clerul ortodox pentru problemele din propria familie (inclusiv violență asupra soției), a intrat în viața publică cu bocancii. A fost implicat într-o serie de scandaluri prezentate de presa craioveană, totul culminând cu cel provocat de opiniile lui despre marele protest anticorupție din 10 august 2018.

Într-un comentariu pe Facebook, Gabriel Zamfir scria: „Un mare respect pentru acei jandarmi și măcar un glonț în cap acelor așa-zise «mame» care au ieșit cu copiii în brațe la proteste deși se știa că nu e un protest pașnic, așa cum ar trebui să fie în democrație. Dar, deh, nu avem aceeași definiție pentru «democrație»”.

Legat de dorința lui de a ajunge să conducă cea mai prestigioasă instituție de cultură din țară, Gabriel Zamfir s-a înscris la concursul pentru ocuparea postului de manager al Filarmonicii din București, după ce a înțeles că nu mai este dorit la Craiova. Proiectul său depus la concurs a obținut o notă cu 31 de sutimi mai mare decât cea a principalului contracandidat, Marin Cazacu.

Să aspiri la o asemenea funcție, tu, doctor în folclor oltenesc (!), implicat în numeroase scandaluri, asta însemnă fie să ai tupeu, fie o puternică susținere politică ori din altă zonă de influență.

Despre caracterul violent al individului, presa a relatat deja, remarcând apucăturile de „băiat de cartier” ale lui Gabriel Zamfir (vezi aici).

Cine ar putea fi pilele răspopitului Gabriel Zamfir

Anul trecut, proftând de oportunitatea organizării Festivalului Internațional „Craiova Muzicală”, cu scopul de a-și pregăti ascensiunea în cariera „academică” și managerială, Zamfir s-a folosit, ca pretext artistic oficial, de invitarea (și răsplătirea cu onorarii generoase, subvenționate din fonduri publice/bugetul local) unor muzicieni cu funcții importante și/sau cu un foarte mare rol decizional, cu precădere în cadrul Universității Naționale de Muzică București.

Conform afișului general al festivalului, directorul artistic al evenimentului a fost prof. univ. dr. Valentina Sandu-Dediu. Doamna a avut ca sarcină să structureze programul festivalului (artiști invitați, repertorii de concerte, parte în negocierea onorariilor).

Pentru a avea o imagine clară asupra intereselor personale din spatele afișului ale oportunistului Gabriel Zamfir, este necesar să parcurgem un set de informații din interiorul sistemului, dincolo de frumuseațea scenei artistice.

Doamna prof. univ. dr. Valentina Sandu-Dediu deține o pozitie extrem de influentă în mediul universitar muzical, în special la Universitatea Națională de Muzică București, în al cărei Senat deține calitatea de membru, alături de soțul dânsei, prof. univ. dr. Dan Dediu, compozitor ale cărui lucrări se regăsesc adesea în programele de concerte ale Filarmonicii „Oltenia”.

La sugestia lui Gabriel Zamfir, Dan Dediu a fost onorat de Universitatea din Craiova cu titlul de „Doctor Honoris Causa” în 2019, la propunerea Facultății de Litere – a se întelege, a Departamentului de Muzică, din componența acestei facultăți – departament controlat de ani de zile de frații Antoniu și Gabriel Zamfir (vezi aici).

În timpul mandatului de manager al lui Gabriel Zamfir, Dan Dediu a încasat drepturi de autor consistente pentru interpretarea lucrărilor sale în programele de concerte ale Filarmonicii „Oltenia” Craiova.

Însă ce-l motivează pe Gabriel Zamfir cu atâta înflăcărare să-i „cultive” pe soții Dediu, ambii făcând parte din componența Senatului UNMB (vezi aici)?

Este simplu: Gabriel Zamfir aspiră la o „carieră” academică și managerială, pe care și-o „cumpără” făcând uz fără scrupule de trafic de influență. Spre a accede la un grad universitar superior celui actual, de lector dr., Gabriel Zamfir trebuie să parcurgă niște „formalități” (examene, referate, să publice „lucrări cu caracter științific” în „publicații internaționale de renume” etc.). El are nevoie disperată de sprijinul și susținerea soților Dediu, care-i pot facilita ascensiunea, luându-l pe acest impostor ridicol sub „protecția” lor.

Soții Dediu nu sunt deloc intangibili și nici lipsiți de „sensibilitate” și de „înțelegere” dacă, la schimb, spre a-și manifesta „recunoștința” pentru „ajutorul” acordat, „candidatul” la o poziție universitară superioară, Gabriel Zamfir, le „decontează” soților Dediu „deranjul”, recompensându-i cu onorarii prețioase din bani publici, cu fiecare prilej când îi poate „programa” pe aceștia în concerte la „Filarmonica” din Craiova.

Dacă nu are prilejul, Gabriel Zamfir îl inventează. Un exemplu foarte clar îl reprezintă Festivalul Internațional „Craiova Muzicală”.

În ediția de anul trecut, d-na Dediu nu a figurat doar cu statutul flatant de director artistic al festivalului, ci a și participat ca interpretă (pian) în festival, în decembrie 2021, în cadrul unui concert cameral (de facto, este un recital cameral, dat fiind faptul că pe scenă apar doar două interprete, adica un Duo instrumental; concert cameral sună mai pompos pentru ignoranții care nu fac deosebirea între un ansamblu cameral și un duo). Pianista-director artistic al festivalului, Valentina Sandu-Dediu, nu cântă „pro bono”, ci primește onorariul net de 5.880 lei, conform devizului estimativ anexat.

La „concertul cameral” programat în decembrie 2021, cele doua interprete (violonista Irina Mureșanu si pianista Valentina Sandu-Dediu) au pus în valoare inclusiv compoziții ale domnului Dan Dediu-Sandu, mai ales că în același an, domnul Dan Dediu a lansat și un CD-audio, lucrările sale fiind interpretate de Duo-ul Irina Muresșnu (vioară) – Valentina Sandu-Dediu (pian).

Sub pretextul unei așa-zise pasiuni a melomanilor craiovemi pentru „muzica nouă”, Dan Dediu și-a mai lansat (relansat!) acest CD la Filarmonica „Oltenia” din Craiova, într-un cadru festiv.

Au luat cuvântul Dan Dediu, pianista Valentina Dediu (soția sa), violonista Irina Mureșanu și, deloc lipsit de semnificație… dirijorul Bogdan Vodă, „făcut” de Gabriel Zamfir, în baza OG 21/2007, dirijor al orchestrei Filarmonicii „Oltenia” fără a parcurge procedura de concurs public.

Un alt personaj important în „țesătura” de relații confecționată de Gabriel Zamfir este, așadar, dirijorul conf. univ. dr. Iulian Bogdan Vodă.

Acesta figurează în componența Senatului Universității Naționale de Muzică București (UNMB). În consecință, și acest Bogdan Vodă se dovedește „de folos”, un instrument util în grupul activ de lobby care să-i aducă lui Gabriel Zamfir, pretendentul la ascensiune academică, „gradele” universitare râvnite.

Pe afișul festivalului identificăm un alt membru al Senatului Universității Naționale de Muzică București, anume pe conf. univ. dr. Cătălin Oprițoiu, flautist, „făcut” recent solist-concertist al Filarmonicii „Oltenia” de către Gabriel Zamfir, evident doar „din pix”, prin angajare directă în baza OG 21/2007, fără a parcurge procedura de concurs dezirabilă pentru un asemenea post emblematic, parte a „cărții de vizită” a unei filarmonici.

Pe afișul festivalului sunt trecuți ca participanți Cătălin Oprițoiu & Millenium Arts Quartet. Onorariul alocat celor 4 muzicieni a fost de 9.160 de lei. Cătălin Oprițoiu este solist-concertist, salariat pe ștatele de plată ale Filarmonicii „Oltenia”, fiind deci obligat să-și îndeplinească norma de concerte stabilită. Prin urmare, așa se explică de ce în devizul estimativ aferent figureaza doar 4 muzicieni și nu 5.

Dacă investigăm componența acestui cvartet, vom afla că același grup a mai fost invitat și în 2020, la Festival, tot împreună cu flautistul Cătălin Oprițoiu. Probabil că, în intenția de a ne „zăpăci” memoria, organizatorii ediției din 2021 a Festivalului s-au gândit că este mai bine sa „deghizeze” numele cvartetului din „Millenium Arts Ensemble” (după cum figura pe afișul din 2020) în „Millenium Arts Quartet” (ediția 2021), componența fiind aceeași!

Un alt nume important printre cei „promovați” de Gabriel Zamfir este conf. univ. dr. Emil Vișenesecu, solist-instrumentist la partida de clarinet a Orchestrei Filarmonicii „George Enescu”-București, care a participat la festivalul amintit. Acesta este, de asemenea, membru în Senatul Universității Naționale de Muzică București.

Emil Vișenescu este frecvent invitat de Gabriel Zamfir la activitățile artistice ale instituției, inclusiv să „dirijeze” concerte la Filarmonica „Oltenia”, probabil în schimbul unor „vorbe bune” pe la Senatul UNMB.

La „concertul cameral” din decembrie 2021, influentul peronaj a cântat alături de o altă personalitate cu o influență și mai mare în spatele cortinei lumii artistice românești, un fel de „capo di tutti i capi”, anume violonista și prof. univ. dr. Diana-Asinefta Moș, membru în Senatul UNMB și rectorul Universitatii Naționale de Muzică București (vezi aici).

Gabriel Zamfir a „atacat” și „rubedeniile” membrilor Senatului UNMB. Un „atac” susținut financiar din banii publici!

Între aceste „rubedenii” o identificăm pe violonista Simina Croitoru, care se face „remarcată” prin „meritul” de a fi fiica prof. univ. dr. Gabriel Croitoru, membru în Senatul Universității Naționale de Muzică București și factor de decizie important în administrația instituției respective și nu numai.

Violonista este „curtată” cu fervoare de Gabriel Zamfir, cu scopul evident de a atrage „bunăvoința” tatălui acesteia. La Festivalul despre care vorbim, Simina Croitoru a fost programată să concerteze alături de alți doi muzicieni. Onorariul net alocat celor trei muzicieni, în devizul estimativ, este de 10.010 lei, o sumă generoasă pentru o singură apariție scenică.

Simina Croitoru concertase recent la Filarmonica „Oltenia”, în noiembrie 2021, evident, contra unui onorariu generos.

Nu în ultimul rând, trebuie spus că eventuala numire a lui Gabriel Zamfir la conducerea Filarmonicii „George Enescu” din București, instituție reprezentativă pentru cultura României, s-ar putea „datora” și fostului deputat Mădălin Voicu (PSD), care deține funcția de secretar de stat în Ministerul Culturii (vezi aici).

Și încă o legătură bolnăvicioasă: managerul Gabriel Zamfir a semnat onorariile alocate invitatului Mădălin Voicu, în calitate de dirijor, în 2018, la evenimente artistice organizate de Filarmonica „Oltenia” (vezi aici).

Concluzia anchetei noastre: banii publici din bugetul Filarmonicii „Oltenia” au fost folosiți de Zamfir Gabriel pentru a stipendia membrii grupului său de interese

Festivalul „Craiova Muzicală” a fost utilizat de Zamfir Gabriel ca pretext pentru alocarea unor sume importante (din banii publici!) membrilor grupului său de interese.

Oportunistul Gabriel Zamfir, un monument de impostură, se folosește de banii publici pentru a „cumpăra” favorurile unor persoane care dețin poziții influente în conducerea Universității Naționale de Muzică București. Scopul este ca aceștia să-i faciliteze accesul rapid și ascensiunea în cariera didactică și – de ce nu? – managerială. Eventual, chiar la cea mai importantă instituție culturală din domeniu, Filarmonica „George Enescu”, care funcționează în clădirea-simbol a identității culturii naționale românești, Ateneul Român.

Personajele prezentate, „seduse” de Gabriel Zamfir cu bani publici, sunt susceptibile de a-și exercita influența în favorizarea lui acestuia, în încercarea sa de a se strecura în rândurile „elitei” universitare și de a profita din plin de breșele de corupție instituționalizată din instituțiile universitare și de cultură din România. În orice caz, conflictul de interese e mai mare decât Ateneul Român.

Ocuparea locului de manager al Filarmonicii „George Enescu” din București de către Gabriel Zamfir „Glonț-în-Cap” ar reprezenta victoria mafiei din lumea artistică românească.

O mafie care a pervertit actul artistic și ai cărei membri se îmbogățesc imoral (și în multe situații, ilegal) pe seama fondurilor alocate din banii publici pentru cultura românească.

O cultură pe care această mafie a trădat-o și a transformat-o în instrument de parvenire!

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

* Ministrul Șoigu, brațul armat al lui Putin, n-a mai apărut public de 12 zile. Ar fi făcut infarct

* Medic faimos despre Putin: „Combinație clasică de schizofrenie și nebunie. Trăim lângă un câine turbat. Nu trebuie să-l tachinăm, ci să devenim urgent atât de puternici, încât să nu ne mai fie frică de el”

* Trădare abominabilă: generalul rus Zusko, crescut în Ucraina, s-a întors să-l bombardeze pe fratele său, colonelul Zusko, care a rămas să lupte pentru țara sa. „Ăsta nu e om! Îl blestemă tot satul!”

* Putin își pregătește buncărul pentru atac nuclear. „Există centre de control subterane pentru a gestiona atât țara, cât și trupele, închise la câteva zeci de metri adâncime. Un oraș întreg”

* Un militar rus s-a înfuriat pe comandantul său și a trecut cu tancul peste el! Brigada condusă de colonelul Medvedev pierduse 50% din personal pe frontul ucrainean

* „Măcelarii lui Kadîrov” au fugit din Ucraina în Cecenia, după ce au pierdut sute de luptători. „Toți kadîroviții uciși vor fi cusuți și îngropați în piele de porc”

* Planul oligarhilor ruși: vor să-l captureze pe Putin și să-l predea Occidentului, în schimbul ridicării sancțiunilor economice! Au însă o problemă: deocamdată nu găsesc sprijin din partea forțelor de securitate

* VIDEO. Mesajul muzical al lui Putin: „Ucraina și Crimeea, / Belarus și Moldova, / Kazahstan și țările baltice / Sunt țara mea”

* „Anul acesta va fi ultimul din viața lui Putin, sunt sigur 90%” / „Buncărul este o închisoare, și cineva poate pur și simplu s-o încuie”

* A fost lichidat și generalul Mordvicev, care-i înarma pe separatiștii din Donbass. Este al 6-lea general rus omorât de ucraineni în 23 de zile

* Un primar din Siberia a dezvăluit, fără să vrea, două secrete militare care-l incriminează pe Putin

A fost arestat generalul Gavrilov, numărul 2 în Garda Națională a Rusiei. Acesta a lucrat și în serviciul de securitate al lui Putin

Ce înțeleg rușii prin acord de pace „realist”: anexarea a 20% din teritoriul Ucrainei, „demilitarizarea” și „neutralitatea” acesteia

* Rușii rânjesc cinic, amintindu-le polonezilor că le-au ucis președintele în 2010, dar și ofițerimea în 1940: „Vino la Smolensk, vorbim”

Ucraina îi amenință pe Putin și pe lacheii săi că vor sfârși ca Eichmann (spânzurat) sau ca Bin Laden (împușcat). „Vom veni după voi! Nu vă veți putea ascunde nici în buncărul din Urali!”

Un fost președinte al Ucrainei le cere rușilor: „Spânzurați-l pe acest bătrân senil în Piața Roșie, lângă mausoleul lui Lenin!”

* Senatorul Lavric, lider AUR: „Depinde cine va câștiga, Putin sau globaliștii. Se vrea distrugerea națiunilor creștine”. Rusia devine astfel, din agresor, un erou care luptă pentru libertate

* Strâmba rezolvare a „problemei SIIJ”, criticată de Comisia de la Veneția. USR cere demisia ministrului Cătălin Predoiu și explicații de la Klaus Iohannis

* Propaganda rusă făcută de „dragnista” Anca Alexandrescu la Realitatea Plus, amendată de CNA cu 40.000 de lei

* Decizie definitivă a Curții Supreme: Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea, făcând poliție politică

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here