Un cardiac de 47 de ani, vaccinat cu AstraZeneca, a murit la Târgu-Jiu. DSP Gorj anunță anchetă abia acum, deși decesul a avut loc pe 1 martie!

0
1051
Vaccinul AstraZeneca se dovedește mai problematic decât cele de la Pfizer/BioNTech și Moderna

Un bărbat cardiac, vaccinat la Târgu-Jiu cu o doză AstraZeneca din lotul cu probleme ABV2856, a decedat. Deși tragedia a avut loc pe 1 martie, DSP Gorj anunță abia acum, după 11 zile, că s-a sesizat și va deschide o anchetă, ca să vadă dacă decesul s-a produs din cauza vaccinului!

Ion Barbu, fratele doctoriței Letiția Barbu, a murit pe 1 martie, la ora 8.00, în timp ce se afla la serviciu, la scurt timp după ce a primit vaccinul AstraZeneca din lotul ABV2856, scrie Gorjonline.ro.

Lotul ABV2856 a fost oprit de la distribuire joi seara, “ca măsură preventivă”, după ce Italia și alte țări au suspendat vaccinarea cu dozele din această tranșă în urma decesului a două persoane, din cauza tromboemboliei (cheaguri de sânge). Se făcuseră deja peste 77.000 de doze din acest vaccin în România. Colonelul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare din România, a afirmat că în țara noastră n-au fost probleme.

Bărbatul avea 47 de ani și n-a scris, la triaj, că ar avea probleme cardiace. După deces și autopsie, medicii au susținut altceva

Acum însă, după suspendarea acestui lot – din care au mai rămas doar vreo 4.000 de vaccinuri –, a apărut informația despre cazul de la Târgu Jiu, care n-a fost investigat de nicio autoritate medicală!

Ion Barbu avea 47 de ani. A mers să se vaccineze la Bumbești-Jiu, pe 28 februarie, unde a primit prima doză de AstraZeneca. A doua zi dimineață a murit.

La momentul respectiv, CNCAV a susținut că, potrivit triajului medical făcut în conformitate cu protocoalele, nu s-au indicat probleme cronice de sănătate. CNCAV a comunicat atunci:  „A doua zi, pe 1 martie a.c., în jurul orei 8.00, în timp ce se afla la serviciu, persoana a suferit un stop cardio-respirator, situaţie care a impus solicitarea unui echipaj de prim-ajutor de la Ambulanţă. Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanţă, cât şi în unitatea de primiri urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleaşi zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului“.

Investigațiile medicale au arătat că a fost vorba de un infarct miocardic acut extins.

Acum, DSP Gorj anunță anchetă.

Colonelul Valeriu Gheorghiță, șeful Comitetului Național de Coordonare a Activității de Vaccinare (CNCAV), susține însă că nu există nicio legătură între moartea bărbatului și vaccinarea cu o doză din lotul cu probleme: “ A fost comunicat în detaliu cu ce s-a întâmplat în cazul persoanei din Gorj. Era vorba despre o persoană, care deși nu era în evidență cu boli cronice, în urma raportului, a necropsiei, a reieșit că avea, de fapt, antecedente de infarct miocardic, de fapt sechele. Vreau să aduc aminte că mortalitatea este pe primul loc (pentru infarct în România – n.red.). În acest moment nu există o informație care să ateste legătura dintre vaccinare și apariția acestor evenimente“.

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here