Acasă Main VIDEO. Reclama mincinoasă în care Tudorache, primarul Sectorului 1, prezenta un spital...

VIDEO. Reclama mincinoasă în care Tudorache, primarul Sectorului 1, prezenta un spital virtual ca fiind real a fost interzisă de CNA

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a interzis, ca reclamă mincinoasă, clipul video în care Daniel Tudorache, primarul PSD al Sectorului 1, prezenta ca fiind reală macheta unui spital realizată virtual, pe computer, scrie Pagina de Media.

Ziaristii.com și alte publicații au scris despre acest subiect acum o lună, pe 28 iulie, dar de atunci posturile de televiziune au continuat să difuzeze masiv această reclamă mincinoasă a lui Tudorache.

CNA a luat decizia de a interzice videoclipul electoral abia după ce a fost sesizată de ActiveWatch. „Spotul de promovare a proiectului de infrastructură medicală nu oferă informații privind stadiul real de dezvoltare și induce ideea unui proiect finalizat și operaționalizat. (…) Publicul nu este atenționat că imaginile difuzate sunt, de fapt, o simulare video, o animație. Mai mult, sintagma proiect realizat de Primăria Sectorului 1 este ambiguă și nu oferă suficiente repere factuale pentru a identifica stadiul proiectului sau alte elemente de context”, se scria în sesizarea ActiveWatch.

Membrii CNA au fost unanimi în a sancționa falsul promovat de PSD și Daniel Tudorache. “Toate televiziunile se fac vinovate că au difuzat așa ceva”, a afirmat Dorina Rusu, membră CNA, potrivit Pagina de media.

Radu Herjeu, un al membru al acestui for, a menționat că “e greu să dovedești că posturile de televiziune au știut că spitalul nu există, fiind un contract de comunicare comercială”.

Daniel Tudorache, primarul nesimțit de mincinos

În realitate, este evident că posturile TV au difuzat reclama electorală mincinoasă în deplină cunoștință de cauză. Toată lumea știa că nu există niciun spital construit de Daniel Tudorache în Sectorul 1 din București.

Până să se ia această decizie a CNA, spotul înșelător a fost difuzat de 540 de ori, astfel: B1 TV (241), Realitatea Plus (122), Antena 3 (93), România TV (42) și Digi 24 (42) – potrivit jurnalistului și scriitorului Petre Barbu, care a documentat subiectul în Libertatea.

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Modifică Setările