VIDEO. Studiu de caz: cum a manipulat propaganda conspiraționistă leșinul unei asistente care se vaccinase anti-Covid. De ce boală suferă, de fapt, femeia

0
788

Secvența video cu o asistentă care leșină în direct, la scurt timp după ce a făcut vaccinul anti-Covid, a făcut turul rețelelor de socializare în ultimele zile, prezentată de nenumăratele conturi conspiraționiste ca dovada certă a pericolului reprezentat de injecție. Cazul a fost însă manipulat grosolan prin falsificarea motivului real al leșinului, scrie publicația franceză „Le Monde”, citată de „Libertatea”.

Femeia care a leșinat în direct suferă, încă de mică, de o afecțiune care-i provoacă lipotimie (leșin fără oprirea respirației sau a activității cardiace) atunci când resimte o durere. În acest caz, înțepătura din umăr și ușoara durere resimțită ulterior au dus la leșinul în direct. Asistenta a declarat, după ce și-a revenit, că se aștepta să aibă acest episod, cu care este, dealtfel, destul de obișnuită, pentru că l-a mai trăit adesea în timpul vieții.

Senzația de leșin este una des întâlnită la recoltarea de probe sau la injecții – acesta este motivul pentru care medicii insistă să mai stăm așezați 2-3 minute după operațiune

Numai că, pe rețelele de socializare și pe grupurile de Whats App, dar și pe site-urile conspiraționiste din întreaga lume, incidentul a fost scos din context, iar explicația reală a leșinului a fost înlocuită cu o minciună. Imaginile au fost însoțite de texte și comentarii care spuneau că femeia a leșinat din cauza otrăvii pe care o conține injecția și, deci, iată dovada supremă că Oculta Mondială vrea să ne ucidă.

Asistenta ajunsă, fără să vrea, personajul principal al în poveștile conspiraționiștilor poartă numele de Tiffany Dover, este cadru medical la CHI Memorial Hospital din Chattanooga (statul Tennessee). Ea s-a vaccinat joi, 17 decembrie, în cadrul campaniei naționale de imunizare demarate în forță în SUA săptămâna trecută. Din spitalul respectiv, cinci persoane au fost vaccinate cu serul produs de Pfizer-BioNTech.

Dealtfel, senzația de leșin este una comună, des întâlnită la orice injecție sau vaccin. Acesta este și motivul pentru care medicii și asistentele insistă, de câte ori mergem la clinică sau la spital și ni se ia sânge pentru analize sau ni se face o injecție să mai rămânem întinși pe pat sau așezați pe scaun măcar încă 2-3 minute.

Aceasta este o reacție a organismului uman la stresul provocat de astfel de operațiuni cu care nu e obișnuit.

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here