vineri, aprilie 19, 2024
AcasăDezvăluiri"Pacienta era în flăcări" / "Pacienta fumega". Mărturii horror despre operația incendiară...

„Pacienta era în flăcări” / „Pacienta fumega”. Mărturii horror despre operația incendiară a doctorului Beuran, fost consilier al lui Ion Iliescu. Femeia arsă e în stare critică

-

Cazul pacientei arse în timpul operației aduce detalii incredibile. Ies la lumină mai multe fapte grave, unele penale, într-un sistem medical bolnav. În mijlocul barbariei: „marele profesor” Mircea Beuran (66 de ani), chirurg vedetă al Spitalului Floreasca, plagiator renumit, fost consilier prezidențial al lui Ion Iliescu, fost ministru al Sănătății (în 2003, în Guvernul Năstase), membru PSD, șeful Departamentului de Chirurgie al Facultatății de Medicină „Carol Davila” din București.

Pacienta de 66 de ani, arsă în timpul operației la Spitalul Floreasca, se află în stare critică. Ea a luat foc în timpul unei operații coordonate de profesorul Mircea Beuran. Cazul a fost dezvăluit opiniei publice de deputatul Emanuel Ungureanu (USR), spaima mafiilor din spitale.

Există patru episoade extrem de grave în cazul de la Floreasca: incendierea unei paciente, fofilarea lui Beuran, ascunderea nenorocirii și secretizarea stării pacientei.

1. Incendierea pacientei

Mărturiile a doi brancardieri (inițial se vorbea de două asistente), publicate în facsimil de deputatul Ungureanu, sunt șocante.

Brancardier 1: „Pacienta fumega”

„Când m-am întors în Blocul Operator am simțit un miros puternic de fum și am verificat de unde provine, observând că focul provine din Sala 1.

Intrând în sala 1, am văzut multă apă pe podea și toata lumea prezentă speriată, iar pacienta care se afla pe masa de operații fumega.

S-au făcut manevrele necesare unui astfel de incident, urmând ca apoi să transport pacienta în Sala 2, conform indicației medicului, după care am transportat-o în ATI Poli 2.”

Brancardier 2: „Era mult fum și foc. Pacienta era în flăcări. Doctorul era speriat”

„Mă aflam pe holul blocului operator, auzind țipete și gălăgie. Îndreptându-mă către Sala 1, m-am întâlnit cu îngrijitoarea blocului operator, care avea o galeata de apă în mână. I-am luat găleata, ducându-mă în sală. Ajunsă acolo, era mult fum și foc. Domnul doctor, speriat, s-a aplecat peste pacientă, care era în flăcări. Am aruncat apa, stingând focul. Am mutat pacienta în sala 2, la solicitarea medicului.”

Cum s-a întâmplat barbaria

Emanuel Ungureanu: „Din spusele asistentelor și ale brancardierilor, rezultă faptul că echipa coordonată de Beuran, care opera o bolnavă de cancer, ar fi folosit greșit substanțele de dezinfecție a tegumentelor, a îmbibat cu aceste soluții câmpul operator de sub pacientă. La contactul cu electrocauterul, pielea pacientei și câmpurile sterile au luat foc. Pacienta a ars ca o torță câteva secunde, până ce o asistentă a aruncat un lighean de apă peste masa de operație.”

2. Fofilarea lui Beuran

Doctorul Mircea Beuran, pentru Știrile TVR: „M-a sunat, fiind duminică dimineață, unul dintre colaboratorii mei, că situația cu această bolnavă este așa cum v-am prezentat-o, iar eu i-am spus să intre urgent în sală, că vin și eu (eu locuind în afara Bucureștiului). El, fiind medic primar, și-a făcut o echipă, a intrat. Eu am plecat către spital. Eram în mașină, la vreo 5-6 minute de spital, când m-a sunat că au luat foc câmpurile operatorii ce acopereau această pacientă. Nu am fost în echipa operatorie de la bun început. Acest lucru se poate dovedi cu ajutorul camerelor video de la intrarea în spital, din blocul operator, coroborate cu protocoalele de terapie intensivă, pentru că se notează toți timpii de la anestezie”.

Deputatul Emanuel Ungureanu: „Beuran declară ULUITOR că nu a fost în sala de operație la momentul incendierii propriei paciente, cu toate că, în documente, figurează că a fost, INCLUSIV în foaia de observație semnată de același Beuran!”.

Apoi, deputatul Ungureanu a revenit: „Deși protocolul operator semnat de Beuran îl indică pe acesta ca fiind în sală la momentul incendierii pacientei, acesta a declarat presei că nu se afla în sală. Dacă este adevărat ce susține verbal Beuran, înseamnă că acesta a comis fals și uz de fals susținând că a fost în sala de operație când de fapt nu a fost! Parchetul se va pronunța în acest caz după ce voi depune o sesizare penală pentru elucidarea modului în care a decurs tragedia”.

Horațiu Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății: „Există documente, era o echipă medicală complexă, condusă de profesorul Mircea Beuran. Profesorul semnează protocolul operator al intervenției”, ceea ce înseamnă fie că se afla în sala de operații, fie că ulterior a comis un fals.

3. Ascunderea nenorocirii

Operația a avut loc duminică, 22 decembrie. Cazul a devenit public sâmbătă, 28 decembrie. Deci, după 6 zile! Și atunci, datorită unui deputat USR, nicidecum prin bunăvoința Spitalului Floreasca sau a doctorului Beuran.

Emanuel Ungureanu

Deputatul Emanuel Ungureanu: „Acest incident se pare că a fost inițial mușamalizat de către Direcția de Sănătate Publică București, unde Pintea a numit-o ca director executiv pe Cristina Pelin, filieră PSD. Absolut scandalos, Inspecția Sanitară de Stat, care a fost trimisă în cele din urmă să cerceteze cazul, NU I-A LUAT NICIO DECLARAȚIE CHIRURGULUI BEURAN, cel care a fost mâna 1 pentru această intervenție chirurgicală. Nici ceilalți doi medici care au fost în sală la momentul tragediei nu au fost audiați. Se încearcă, se pare, ca de obicei, găsirea unor vinovați din rândul personalului auxiliar”.

Ministrul Sănătății, doctorul Victor Costache, a trimis Corpul de Control în anchetă. El spune că a aflat de incident abia vineri seara, la cinci zile și jumătate după producerea lui.

Victor Costache

„Am aflat de acest incident vineri seara, prin surse terţe. În acest spital, care este în subordinea Ministerului Sănătății, s-a întâmplat un incident deosebit de grav. Avem o pacientă de 66 de ani în stare critică, după o manevră chirurgicală inexplicabilă, care nu a fost semnalată. A trebuit ca ministrul Sănătăţii să afle prin surse terţe. Nu am aflat nici de la conducerea spitalului, nici de la conducerea secţiei, nu ne-au semnalat acest incident deosebit de grav”, a declarat ministrul Costache la Digi 24.

Acesta a precizat că lui Beuran nu i s-a luat nicio declarație deoarece, contactat fiind, a spus că nu poate veni la spital, urmând a se întâmpla acest lucru luni, 30 decembrie.

Ministrul a adăugat că a trimis încă de vineri seara inspectori specializaţi de la Inspecţia Sanitară de Stat din subordinea Ministerului Sănătăţii, echipa fiind coordonată de către secretarul de stat Horaţiu Moldovan.

„Luni vor fi luate declaraţii şi domnului profesor Beuran. Este inexplicabil că nu i s-au luat imediat acest declaraţii. (…) Nu vreau să arunc piatra înainte de aflarea rezultatului final al anchetei. Aspectele vor fi analizate cu atenţie şi vor fi luate toate măsurile conform legii (…) Respectând durerea familiei în faţa acestei drame, vă promit că va fi o anchetă corectă şi fără nicio milă, dar nu putem releva public deocamdată elemente din acest control (…) Din câte am înţeles, familia se va adresa Colegiului Medicilor şi organelor de anchetă, aşa că m-aş mira ca acest caz să fie muşamalizat, aşa cum probabil că s-a dorit iniţial”, a declarat ministrul Sănătăţii.

Coordonatorul echipei de control, Horațiu Moldovan (secretar de stat în Ministerul Sănătății), a declarat la Antena 3: „S-au aprins câmpurile chirurgicale cu care era izolat pacientul în vederea intervenției. Era vorba de o intervenție de urgență în care, de la contactull dintre câmpurile chirurgicale, soluțiile biocide folosite și bisturiul electric, s-a aprins un incendiu, s-a aprins câmpul și s-a produs o arsură de 40% din suprafața tegumentară a pacientului. Este o arsură de dimensiuni importante. (…) Există documente pe care Floreasca le-a pus la dispoziție”.

Acesta a spus că ministerul a fost informat de managerul spitalului după mai multe zile de la producerea incidentului.

4. Secretizarea stării pacientei

„Pacienta incendiată pe masa de operație este în stare critică, cu arsuri peste 40% din suprafața corpului, și se zbate între viață și moarte!”, scrie deputatul Emanuel Ungureanu pe 28 decembrie.