DSP Ilfov raporta o rată de infectare cu Covid la jumătate din cea reală! După ce cazul a devenit public, cifrele au revenit la normal și s-a dat vina pe soft

0
357

Direcția de Sănătate Publică Ilfov a raportat o rată de infectare cu coronavirus la jumătate față de cea reală, 3,41 cazuri/1.000 de locuitori în loc de 6,89/1.000. Eroarea a fost rectificată duminică, după ce presa și specialiștii s-au sesizat că în acest județ a apărut brusc o scădere masivă și inexplicabilă a cazurilor.

Grupul de Comunicare Strategică a raportat pentru Ilfov, inițial, duminică, o rată de infectare cu Covid  de 3,41 cazuri/1.000 de locuitori și 258 de noi îmbolnăviri în ultimele 24 de ore. Jurnaliștii și specialiștii în sănătate au remarcat că, de câteva zile, în județ se întâmplă ceva bizar, pentru că, pe 24 noiembrie, de exemplu, rata de infectare fusese de 8,13/1.000 de locuitori, iar apoi indicele scăzuse brusc, la mai puțin de jumătate.

De unde, săptămâna trecută, Ilfov era pe locul 2 în țară la rata de infectare, ultimele raportări arătau că indicele coborâse drastic, spre pragul cifrei 3, ceea ce arăta că lucrurile s-au rezolvat. Totuși, o asemenea evoluție era neverosimilă.

Medicul Octavian Jurma a sesizat pe contul său de Facebook anomaliile, reclamând sâmbătă că, în Ilfov, autoritățile falsifică rata de infectare: „Adevărul este că în Ilfov avem cea mai gravă situație din țară în acest moment, ceea ce înseamnă că și în Capitala țării lucrurile sunt scăpate de sub control de mult. (…) Ilfov are, de zile bune, cea mai mare incidență reală, normal sau standard din țară. Nu contează cum îi spunem, este incidența din care nu s-au scos cu mâna cazuri sub pretextul că sunt din focare. Mă îndoiesc că 2/3 din populația din Ilfov sunt în azile sau în spitale! Într-o singură zi, diferența medie la 14 zile a scăzut cu mai mult de 20%! Ieri era de plus 1%, azi de minus 20%, mai tare ca Pipăruș Petru! Probabil încearcă, în exces de zel, să demonstreze presei că măsurile de carantină funcționează din a treia zi, nu din a treia săptămână“.

După zile în care raportase cifre false, DSP Ilfov a emis duminică după-amiază un comunicat în care a anunțat că, din cauza unei erori informatice, se înregistrase o scădere prea mare: “În urma verificării efectuate s-a constatat existența unei erori în programul informatic utilizat la calculul incidenței, eroare care a fost remediată în cursul zilei. După recalcularea datelor se constată că incidența la nivelul județului Ilfov este de 6,89 cazuri la 1.000 de locuitori”.

Așa cum se poate vedea din tabelul de mai sus, presupusa eroare de soft s-a produs începând din 22 noiembrie, adică exact a doua zi după ce s-a instituit carantina în mai multe județe, inclusiv Ilfov. Indicii de infectare au început să scadă spectaculos, de la o zi la alta, deși se știe că efectele carantinei apar abia în 10-14 zile de la instituirea ei.

Acesta este și motivul pentru care medicul Octavian Jurma a remarcat că la DSP Ilfov se falsifică grosolan realitatea.

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

ÎPS Teodosie mobilizează o „armată” de 350 de preoți și 100 de monahi împotriva Guvernului! Agentul „Mache” ordonă ca toată preoțimea din Constanța să încalce legea

Relu Fenechiu își trage și „copiii” în pușcărie. Adomniței – 3 ani și 2 luni cu executare. Și Chiuariu a fost condamnat, dar cu suspendare

50 de ani de închisoare pentru 10 condamnați, în Dosarul ANRP. Crinuţa Dumitrean – 6 ani și 3 luni, Horia Simu – 6 ani și 4 luni

Soția-paravan a lui Tudorache garantează cauțiunea și pentru ea, și pentru el, cu case de peste 1.200.000 de euro!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here