VIDEO. Văicăreala lui Ciutacu, după ce RTV-ul fugarului Ghiță a fost scos din grila TV din Moldova, la pachet cu „RTV-urile” fugarului Șor

2
4029

Postul de televiziune România TV, aparținând oligarhului fugar Sebastian Ghiță, a fost scos luni din rețeaua de cablu MoldTelecom, care deservește Republica Moldova, la pachet cu alte 6 posturi de propagandă rusească, toate ale oligarhului fugar Ilan Șor sau ale prietenilor acestuia. Informația privind eliminarea televiziunii lui Ghiță a fost dată chiar de Victor Ciutacu, unul dintre propagandiștii RTV.

Maia Sandu, președinta Republicii Moldova, a explicat că suspendarea licenței de emisie pentru Accent TV, NTV Moldova, Orhei TV, Primul în Moldova, RTR Moldova și TV 6 a fost făcută pentru a proteja spațiul informațional național de operațiunile de dezinformare. Aceste oficine ale Rusiei au manipulat și după 24 februarie 2022, când – pentru că nu mai puteau să spună că nu e război – au eliminat din emisiunile lor subiectul invaziei rusești în Ucraina.

Într-un comunicat publicat de serviciul de presă al administrației prezidențiale de la Chișinău, Maia Sandu afirmă: „Decizia are la bază constatările Consiliului Audiovizualului în privința acestor posturi, care arată lipsa unei informări corecte în reflectarea evenimentelor din țară și a războiului pornit de Rusia împotriva Ucrainei, și vine să protejeze spațiul informațional național și să prevină dezinformarea. Păstrarea păcii si stabilității în Moldova este prioritatea noastră, în contextul dificil în care ne aflăm, având război la hotar. Iar protejarea spațiului informațional național este un pas important pentru prevenirea tentativelor de destabilizare, puse la cale de persoane supuse sancțiunilor internaționale. Nu putem admite ca, în această perioadă plină de provocări, securitatea statului și viața liniștită a cetățenilor să fie puse în pericol de fugari care doresc un singur lucru – să scape de justiție “.

Victor Ciutacu, unul dintre propagandiștii de la România TV, a luat foc luni seara, lansându-se în tirade împotriva Maiei Sandu: „«Lumea bună» se uită la Maia Sandu ca la marea speranță: a unirii cu România, a ruperii de Rusia, a democrației, a relansării economice. Bine vândută ca imagine, sprijinită pe față de toată familia Soros, de SUA și de UE, șefa de facto a Republicii Moldova se comportă în realitate fix invers decât e creionată în portretele idilice de presă. Niciodată n-a dat, public, doi bani pe unirea cu România, ba dimpotrivă, s-a declarat profund suveranistă. Bucureștiul e, pentru ea, fix locul de cerșeală: curent, gaze, bani, școli și grădinițe, tot ce apucă. Și de aroganțe ieftine la adresa unui popor care a ajuns să strângă cureaua și să facă economii ca să aibă ea ce vinde credulilor de la Chișinau și de aiurea. De ruși se rupe fix cât să-i scoată pe ai lor de la cașcaval”.

Ciutacu a continuat: „Economic, Moldova e un dezastru de când a preluat ea puterea; nu că înainte ar fi fost Rai, dar acum n-are nici bani de curent sau gaze pentru consumul casnic. Cât despre democrație, după ce și-a pus șefa la Anticorupție pe Telegram, oamenii ei au început să aresteze opozanți direct din Parlament, să închidă afaceri după criteriul apartenenței politice a proprietarului sau, după caz, să le preia cu japca”.

Victor Ciutacu, fiul unei rusoaice și al unui român care a studiat în URSS, trece la atac: „Ultima obrăznicie antidemocratică e ridicarea licențelor de emisie ale posturilor TV dușmănoase, deținute de principalii ei adversari politici, șase la număr; fix la fel ca idolul planetei, Zelenski, da’ măcar la ăla-i razboi. Cireașa de pe tort, imediat după criticile din această emisiune, postul România TV, care era preluat la liber în Republica Moldova, a dispărut, concomitent, din rețelele de cablu”.

Nu doar cei de la România TV au sărit ca arși, dar și Maria Zaharova, purtătoarea de cuvânt a Ministerului de Externe din Rusia, care a acuzat Moldova de discriminare la adresa minorității rusofone.

Liliana Vițu, președinta CNA Moldova, a răspuns: „În legătură cu acuzațiile deplasate din partea Federației Ruse e de spus un singur lucru – posturile TV a căror licență de emisie a fost suspendată au încălcat în mod constant Codul Audiovizualului (CA) și principiile informării corecte. Au favorizat persoane supuse sancțiunilor internaționale, au manipulat cu privire la evenimentele naționale, dar și cu privire la războiul din Ucraina”. 

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

* „În realitate, frontiera noastră de vest e un șvaițer. Breșele din ea au crescut monstruos în 2022.“ Adevărul șocant despre imigrația ilegală prin România, într-o investigație „Captura”: Austria are dreptate!

* Boicotacii. O campanie de tip AUR-ist în care s-au implicat și oameni serioși. Sau cum poți să faci rău convins fiind că faci bine

* Restaurație totală: PSD-ista care vedea „coarnele diavolului” la protestele #Rezist, numită de Ciucă șefă la Directoratul Național de Securitate Cibernetică!

* Jaf pe banii PNRR: nașa PSD-istului Alfred Simonis și verișoara ei câștigă contracte în serie, pentru „consultanță IT” de „digitalizare a instituțiilor”. 40 de contracte de peste 500.000 de euro doar în 2022!

* VIDEO. Ministrul Daea jignește grav un ziarist, iar PSD și Ciucă îl țin în brațe pe grobian! „Nu prea e bine, la mărimea pe care o aveţi, să luaţi un kilogram de jumări. Vă ajunge 100 de grame” / „Nu vă fac gras, vă fac cum sunteți”

* La Iași s-a ținut ședința prietenilor Rusiei. Lista „suveraniștilor” invitați: Piperea, Tucă, Nistorescu, Severin, Palada, Marga, Cerva, Lasca, Tudorel Toader, Iosefina Pascal, Capsali, Diplan etc.

* Cea mai tare finală din istorie! Argentina – Franța 3-3, Messi – Mbappé 2-3, Argentina e triplă campioană mondială! Ștafeta Kempes – Maradona – Messi

* Cele trei decizii eronate prin care, spun francezii, arbitrul polonez le-ar fi „furat” titlul mondial. „L’Equipe” i-a dat nota 2 lui Marciniak

2 COMENTARII

  1. Exista o specie de mancatori de cacat pentru interesele unor moguli infractori. Astfel specimene nu au constiinta, sunt lipsiti de scrupule si fac orice pentru o punga cu galbeni. Ciutacu nu face exceptie, o duce bine mersi, isi creste familia facand lucrarea escrocilor. Si cand il mai vezi ca se da si mare smecher, tare in clanta, iti dai seama ca este si fanatic. Ii place maroneala in jurul gurii. Bine a zis Rebengiuc, unii au uitat sa se stearga cu sulul de hartie la gura si pe urma sa vorbeasca.

  2. Uite ca la ei se poate. La noi de ce nu se poate scoate din grila de programe Antena3 si Romania TV?
    Sunt la noi in guvern mai multi sovietici decit in R.P.Moldova? Aveam impresia ca e invers.
    De fapt singura data cind Antena3 a fost in pericol sa fie executata silit s-a intervenit politic ”ca nu se poate presa…” Cine a intervenit politic? Iohannis. Va mai amintiti? Atunci am zis ca uite ca mare democrat, ia apararea adversarilor politici. Azi inteleg diferit lucrurile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.