Cinci balerine de la Teatrul de Operă și Balet Constanța îl acuză pe coregraful Horațiu Cherecheș, care e și soțul directoarei, de nenumărate umilințe, persecuții, hărțuiri și abuzuri inclusiv sexuale, relatează Adevărul. Într-o scrisoare trimisă ministrului Culturii, angajații descriu abuzurile și spun că, din cauza coregrafului, mulți oameni au ales deja să plece, nemaiîndurând situația. Responsabili sunt, scriu semnatarii scrisorii, coregraful Horațiu Cherecheș, directoarea Monica Cherecheș și managerul instituției, Daniela Vlădescu.
Horațiu Cherecheș nu e la primul scandal. Acum două luni, a lovit un balerin care a îndrăznit să intre pe scenă cu mască de protecție, conform legislației în vigoare. Victima a depus plângere la poliție, iar agresorul s-a ales cu 10% din salariu penalizare pe trei luni.
„Dacă nu fac poziția 69, mă umilește în continuare”
Una dintre balerinele care au demisionat deja în ultimii ani s-a întors special la Constanța pentru a da declarație în fața trimișilor de la Ministerul Culturii în privința abuzurilor: “Am fost umilită şi ameninţată (…) dacă nu fac poziţia 69, mă umileşte în continuare”. Balerina spune că n-a acceptat “să facă 69” cu coregraful, așa că a fost scoasă din spectacole, iar soțul directoarei i-a spus „că este cât o vacă”. Până la urmă, fata a plecat: „Plângeam zilnic, până am decis să-mi dau demisia“.
Coregraful le-ar fi hărțuit sexual și pe niște balerine venite tocmai din Japonia să danseze la teatrul din Constanța, motiv pentru care fetele ar fi plecat, scriu autorii sesizării: „Sayaka Tanno, Saki Koda, Yuria Soeta, Kanoko Suzuki, o parte dintre colegele noastre (cetățeni japonezi), venite în România, la Teatrul Național de Opera și Balet Oleg Danovski Constanța, cu scopul nobil de a-și face meseria, au suferit și suferă la rândul lor avansurile și persecuțiile domnului și doamnei Cherecheș. Menționăm că Sayaka Tanno, Saki Koda, Kanoko Suzuki au și plecat din teatru pe motivele menționate mai sus“.
Pusă să danseze în chiloți, filmată și distribuită pe Facebook
O altă fată ar fi fost „hărțuită sexual și umilită, fiind pusă să danseze în chiloți, filmată și postată pe Facebook, pe motiv că e grasă”.
Lucrurile au scăpat de sub control după ce Monica Cherecheș, soția coregrafului, a fost pusă directoare la Teatrul de Operă și Balet, povestesc semnatarii scrisorii. De atunci au început asalturile sexuale asupra balerinelor, iar cele care nu cedau avansurilor “erau amenințate cu concedierea, persecutate, înghesuite fizic prin vreun colț de culise, lovite, unele chiar bătute”.
Uneia dintre fete, coregraful Horațiu Cherecheș i-ar fi spus textual: “Dacă vrei să-și dau derogare, trebuie să stai goală la mine acasă, în poante, vreau să te… și pe tine, și pe…“.
Conducerea teatrului acuză o conspirație a angajaților care sunt leneși și răi, vor să ia bani fără să muncească
Conducerea teatrului se apără spunând că e o conspirație a angajaților care vor bani fără să muncească, iar coregraful spune că-i va da în judecată pe semnatarii scrisorii către Ministerul Culturii.
Daniela Vlădescu, manager la teatrul respectiv, a afirmat pentru Adevărul că au fost “foarte puține sesizări scrise”, de-a lungul timpului. Dar reclamație de acest fel, rămasă nesoluționată, s-a depus chiar în acest an, când o balerină a sesizat conducerea asupra faptului că e hărțuită de coregraf, care o supune la rele tratamente.
Acest caz s-a rezolvat clasic pentru instituțiile de stat din România: “În urma acestei sesizări s-a dispus efectuarea unei cercetări disciplinare împotriva lui Cherecheş Horaţiu. Acesta a venit însoţit de doi martori care au contrazis declaraţiile lui I. P. Iar dânsa nu a putut face dovada celor declarate. În consecinţă, nu a putut fi dată nicio sancţiune”.
Concluzia managerului acuzat că acoperă abuzurile: nu e nimic adevărat
Până la urmă, concluzionează managerul Daniela Vlădescu, de vină sunt subalternii leneși și răi. Semnatarii plângerii ar fi balerini „care nu mai pot să performeze în compania de balet din cauza delăsării, comodităţii şi condiţiei fizice, sau a altor preocupări adiacente. Dar pretind salariul cuvenit pentru munca pe care ar trebui să o depună”.
Șefa teatrului afirmă că n-a primit niciodată nicio sesizare, fără să se întrebe dacă nu cumva tocmai felul în care se raportează la angajați nu joacă un rol în asta.
„Eu, Daniela Vlădescu, manager al instituţiei, nu am primit niciodată vreo reclamaţie despre cazuri de hărţuire sexuală şi alte abuzuri asupra salariaţilor din balet. Aşa că nu am avut nici un motiv să iau anumite decizii. Şi mai ştiu că toate acuzaţiile trebuie dovedite cu mărturii şi documente”.
NU TU DOVEZI (măcar o înregistrare audio, cevaaa…!)…, NIMIC…, NIMIC…!!!
Nouă ni se pare o… RĂZBUNARE (!!!), din partea unor balerine… EXPIRATE!!!
Repetăm: UNDE-S… DOVEZILE???????!!!
Că așaaa…, oricine poate să spună orice despre oricine…, nuuuuuuuuuuuu?!!!
Apropo…, NU TOATE (!!!) balerinele de la T.N.O.B. (Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”) Constanța fac aceste acuzații, așadar titlul ar fi trebuit să vorbească despre… „balerine” (așadar: DOAR… UNELE/CÂTEVA balerine!), nu despre… „balerineLE” (articulat-hotărât), nuuuuuuuuuuuuuu?!!!
De fapt, din cele cinci (5!) „hărțuite” (Sic!), unele… nici NU mai lucrează la T.N.O.B. „Oleg Danovski” Constanța!!!
Oricum…, faptul că managerul APRECIATULUI (inclusiv… INTERNAȚIONAL!) teatru, nimeni alta decât cunoscuta și îndrăgita soprană Daniela Vlădescu, declară că totul arată ca o… FĂCĂTURĂ (!!!), nouă ne cam este de ajuns: DOAMNA Vlădescu este RESPECTATĂ (ca artistă-lirică și manager) de către toți constănțenii, ea fiind, de altfel, cea care a… SALVAT (!), efectiv, T.N.O.B., pe la începutul deceniului trecut, când președintele Consiliului Județean, actualul pușcăriaș Nicușor Constantinescu, dorea… să-l facă praf (așa cum el și primarul Radu Mazăre au distrus celebrul Teatru-de-Revistă „Fantasio”!), Doamna Vlădescu reușind să-i convingă pe cei de la Ministerul Culturii să preia această instituție!!!
Daniela Vlădescu, Horațiu și Monica Cherecheș, NUME MARI ARE OPEREI ȘI BALETULUI DIN ROMÂNIA, versus… cinci balerine, NECUNOSCUTE dar… „hărțuite” nevoie-mare!!!
Haiii… să fim SERIOȘI: până când nu vor veni cu o dovadă (CÂT DE MICĂ!…), cele cinci RECLAMANTE par a dori doar… SĂ SE BAGE-N SEAMĂ!!!
Mai bine că au plecat de la (PRESTIGIOSUL!!!) „Oleg Danovski”…, balerinele care seee… îngrășau: se poate face balet și la Tecuci sau Țăndărei…, unde pot să înfulece, ca balerine (acolo se numesc… „baleTISTE”!), CÂTEEE… „ȘAORME” POFTESC!!!
Vehementa cu care aparati ceea ce ar trebui dezaprobat, d-le ziarist constantean, dovedeste ca va este imposibil exercitiul de memorie( probabil sunteti mai tanar). Sa ne amintim cine este de fapt managerul teatrului, iar acuzatiile din moment ce vin de la 5 balerine ( doreati probabil sa vina de la 50?) , sunt extrem de credibile.
1. Ca săăă… aprobăm ceea ce PRETIND(EȚI) cele (DOAR!) cinci balerine (DIN… ÎNTREG CORPUL DE BALET, NUMEROS!!!), NICIUNA „de-prim-rang” (de aceea li/VI s-a și făcut, la o parte din ele/dumneavoastră, vânt!!!)…, ar fi OBLIGATORIE (!!!)… PREZENTAREA UNEI DOVEZI, CÂT DE MICI!!!!!!!!
În aceste vremuri, când telefonul-mobil (SMARTPHONE) a devenit o… A-TREIA-MÂNĂ (!) a omului, NE ESTE GREU SĂ CREDEM CĂ NIMENI NU A REUȘIT MĂCAR… O BIATĂ ÎNREGISTRARE-AUDIO INCRIMINATOARE!!!
2. Vă dezamăgim: NU mai suntem TINERI (DIN PĂCATE!!!)…, nici caaa… experiență-de-VIAȚĂ, nici caaa… experiență-PROFESIONALĂ (după… 31 de ani de presă!)!
Așadar ȘTIM… „unde bateți” șiii… vă spunem doar atât: este MIZERABILĂ (!!!) aluzia dumneavoastră laaa… ADEVĂRATA IUBIRE (RECIPROCĂ!!!) dintre Daniela Vlădescu și… Nicu Ceaușescu (Dumnezeu să-l ierte și odihnească!), iar această trimitere (EXTREM de) URÂTĂ (FĂRĂ NICIO LEGĂTURĂ CU SUBIECTUL!!!) pe care-o faceți NE DOVEDEȘTE că… NU AVEȚI CARACTER și că… CEEA CE PRETINDEȚI, CA BALERINE… FRUSTRATE, ESTE O MINCIUNĂ-ORDINARĂ, daaaaaaaaaaaaaaaaaaa?!!!
ÎNCĂ O DATĂ: RESPECT, Doamnă Daniela Vlădescu, PREȚUIT manager al CELEBRULUI (inclusiv INTERNAȚIONAL!!!) Teatru NAȚIONAL de Operă și Balet (T.N.O.B.) „Oleg Danovski” – Constanța!!!
Ca să pricepeți și dumneavoastră: pe noi, peee… TOȚI CONSTĂNȚENII(-ADEVĂRAȚI!), ne interesează mai mult faptul că DOAMNA Daniela Vlădescu a… SALVAT T.N.O.B. (!), luptându-se cu… BALAURUL P.S.D.-ist Nicușor CONSTANTINESCU, decât că a fost iubita… altui Nicușor, CEAUȘESCU, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?!!!
Nu conteaza cite balerine reclama. Si un singur caz daca e adevarat e destul. Pune un obsedat sexual sef la balerine si vezi ce se intimpla. La libera imaginatie.
Domnule „Vlaicu”, NOI VORBEAM DESPRE FAPTUL CĂ RESPECTIVELE… „HĂRȚUITE” (Sic!) NU PRODUC… NICIO DOVADĂ!!!
NOI NU SUNTEM… „PELICANI”, să „înghițim” chiar… ORICE ACUZAȚIE NEDOVEDITĂ (!!!), nuuuuuuuuuuuuuuuuu?!!!
Între o… (MICĂ!) MINORITATE dintre balerinele de la „Oleg Danovski” (de fapt, unele… FOSTE!!!), care mai au șiii… NERUȘINAREA (!) de-a-și „argumenta” acuzațiile-FĂRĂ-PROBE prin faptul căăă… managera T.O.N.B. l-a iubit și a fost iubită pe, respectiv de, Nicu Ceaușescu (CARE-III… LEGĂTURA CU SUBIECTUL/TEMA discuției actuale???!) și O PERSONALITATE-INTERNAȚIONALĂ precum Horațiu Cherecheș, susținut de alte DOUĂ PERSONALITĂȚI RESPECTATE (am arătat și DE CE!!!), Monica Cherecheș (soția sa!) și Daniela Vlădescu, PE CINE AM CREDE MAI DEGRABĂ?????!!!
Ce ne maiii… PLACE „SÂNGELEEE”…, să vedem TĂRÂȚI-prin-RAHAT (repetăm: FĂRĂ NICIO DOVADĂ!!!!!!!) trei oameni RESPECTAȚI-pe-DREPT, doar pentru că cinci balerine NECUNOSCUTE (!!!) vor să se răzbune pe cel care le-a îndemnat… SĂ SE RESPECTE PROFESIONAL dacă vor să facă PERFORMANȚĂ!!!
CA SĂ SE LĂMUREASCĂ TOATĂ LUMEA, iată Memoriul nemulțumitelor, adresat ministrului/Ministerului Culturii, în forma INTEGRALĂ și NEALTERATĂ (adică… inclusiv cu GREȘELILE DE LIMBĂ ale autoarelor: „nostriI”, cu doi „i” la final – în cel de-al patrulea rând – ș.a.m.d., plus mărturisirea că una dintre „hărțuite”/”persecutate” SUFERĂ DEEE… SCHIZOFRENIE!!!):
” Stimate Domnule Ministru,
Vrem să vă aducem la cunoștință situația gravă din cadrul companiei de balet a Teatrului Național de Operă
și Balet “Oleg Danovski” Constanța, situație reală, văzută și trăită de câțiva membri ai companiei de balet și nu cea expusă probabil de către șefii noștrii, respectiv doamna manager general Daniela Vlădescu și doamna director a companiei de balet Cherecheș Monica.
Chiar dacă în prezentarea noastră vom folosi și numele unor colegi care nu mai sunt angajați ai acestei instituții, Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski” Constanța, aceștia pot fi întrebați și pot confirma (sau nu) cele relatate de noi.
Vrem să credem că, după atâția ani în care totul a fost mușamalizat, acest memoriu nu va avea repercusiuni asupra noastră, așa cum s-a întâmplat de fiecare dată când am încercat să ne expunem și să ne susținem punctul nostru de vedere.
Menționăm că situația este cunoscută de doamna Daniela Vlădescu – manager general, încă din anul 2012, și mușamalizată, ascunsă, încercând de fiecare dată să ne găsească tot pe noi vinovați. Imediat ce a fost instalată pe funcția de conducere doamna Cherecheș Monica, soțul dânsei, Cherecheș Horațiu, profitând de funcția soției, a început avansurile sexuale asupra balerinelor și vai de cele ce nu voiau să dea curs avansurilor domnului Horațiu Cherecheș, erau amenințate cu concedierea, persecutate, înghesuite fizic prin vreun colț de culisă, lovite, unele chiar bătute.
În umilințe, certuri, hărțuiri sexuale, bătăi, răzbunări, persecuții și persiflări se desfășoară activitatea în compania de balet a teatrului pe care din păcate noi, membrii companiei de balet, trebuie să-l numim “locul de muncă”!
Unei balerine de la Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski” Constanțai s-a cerut de către domnul Cherecheș, citez “dacă vrei să-ți dau derogare trebuie să stai goală la mine acasă în poante, vreau să te… și pe tine și pe Monica”.
Menționăm că tot aceleasi balerine i s-a “fabricat” o comisie de disciplină, în cele din urmă,tot dumneaei fiind cea care a suportat în repetate rânduri injuriile domnilor Cherecheș Horațiu și Mihaiu Adrian (acolitul acestuia).
Alta balerina a fost agresată fizic de către domnul Cherecheș Horațiu, hărțuită sexual și umilită, fiind pusă să danseze în chiloți, filmată și postată pe Facebook, pe motiv că e grasă.
Din decembrie 2013, ca urmare a abuzurilor, umilințelor, persecuțiilor și hărțuirilor, un număr important de angajați ai teatrului și-au dat demisia. Practic demisiile au “curs pe bandă rulantă”începând cu: Lintzmaier Mihaela – solist, după 23 de ani de muncă, Eliza Maxim – solist, Sergiu Dan – solist, Delia Luca – solist, Claudiu Dan – colaborator, Alexandru Ducan și alții, oameni care au fost de bază în acest teatru și au fost nevoiți să plece.
Sayaka Tanno, Saki Koda, Yuria Soeta, Kanoko Suzuki, o parte dintre colegele noastre (cetățeni japonezi), venite în România, la Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski” Constanța, cu scopul nobil de a-și face meseria, au suferit și suferă la rândul lor avansurile și persecuțiile domnului și doamnei Cherecheș. Menționăm că Sayaka Tanno, Saki Koda, Kanoko Suzuki au și plecat din teatru pe motivele menționate mai sus.
Referitor la turneele susținute în Germania de-a lungul anilor menționăm următoarele: în ceilalți ani (când teatrul de balet era condus de familia Danovschi) se întocmea un contract individual pentru fiecare balerin, cu prezentare transparentă și legală privind documentația; în prezent această “practică” nu mai există, nimeni nu mai știe exact valoarea diurnei ce urmează a fi primită.
Au fost cazuri când balerinii au fost obligați de soții Cherecheș să facă deplasarea în Germania; în caz contrar, cei ce refuzau turneul, din motive obiective (familii monoparentale, probleme de sănătate), erau forțați să-și ia concediu fără plata. De asemenea, au fost cazuri în care diurna pe teritoriul Germaniei nu a fost nici măcar plătită și aici vă expunem cazul colegului nostru Basarabeanu, care în urma unui accident vascular cerebral, a fost abandonat într-un spital din Germania și lăsat fără bani de diurnă.
Tot în turneul din Germania eram puși să semnăm state de plată improvizate, neștampilate, despre care doamna Cherecheș Monica ne spunea că reprezintă impozitul pe care, prin firma Konzertdirektion Landgraf, trebuia să-l plătim statului german; este vorba de sume importante de bani, luate de la noi, an de an, turneu după turneu.
Pe lângă faptul că a agresat-o fizic pe doamna Iordache Petronela, în turneul din Germania, domnul Cherecheș a mai agresat-o grav și pe doamna Mihaela Avram, colega noastră (ieșită la pensie), pe motiv că și-a permis să aibă o discuție în contradictoriu cu soția dânsului și să nu fie de acord cu punctul de vedere al direcțiunii. Mai mult de atât, menționăm că doamna Mihaela Avram suferea de o boală mintală cronică (schizofrenie).
Cea mai proaspătă agresivitate fizică (lovire, injurii, amenințare, persiflare) a fost asupra colegului nostru Răuț Ștefan, pe motiv că acesta “și-a permis să poarte mască sanitară în timpul desfășurării spectacolului Prinț și Cerșetor” – premieră ce a avut loc pe data de 13 iunie 2021. Acestea sunt doar o mică parte a evenimentelor ce stau la baza revoltei noastre, multe au fost uitate, multe nu au fost spuse de frică.
În consecință, ne dorim prezența Corpului de Control în instituția la care noi lucrăm – Teatrul Național de Operă și Balet “Oleg Danovski” Constanța, pentru investigații privind situația tensionată în care ne desfășurăm activitatea și care, din punctul nostru de vedere nu mai poate continua. De asemenea, ne dorim un audit financiar legat de banii din turneu și nu numai. Mai menționăm că domnul Cherecheș Horațiu abuza de faptul că fratele lui lucrează înMinisterul Culturii, amenintadu-și victimele astfel: “am un frate care lucrează la Ministerul Culturii și dacă pleci de aici nu te vei mai putea angaja în altă parte aici în România”.Asa cum a fost amenintata colega noastra japoneza Sayaka Tanno,care a venit plangand in cabina si a intrebat colegele daca este adevarat ca fratele domnului Horatiu Chereches lucreaza in cadru ministerului Cuturii, fiind amenintata de catre acesta,pentru ca nu raspundea avansurilor lui. De asemenea in anul 2019 cand a fost dat spectacol matineu cu Craiasa Zapezii, dupa terminarea spectacolului domnul Horatiu Chereches a fost surprins cand incerca sa o sarute in foaierul teatrului pe Sayaka Tanno, care se lupta sa ii intoarca obrazul, iar Horatiu Chereches o strangea de mana si o tragea catre el. La baza sesizării noastre către dumneavoastră stau umilințele, persecuțiile, avansurile sexuale, razbunările, bătăile, înșelătoria, aluziile și discriminările. Îi considerăm ca răspunzători de toate acestea pe domnii Cherecheș Horațiu, Cherecheș Monica și Vlădescu Daniela.
De asemenea, în sprijinul celor prezentate mai sus, solicităm acordarea unei audiențe.
Exista o adresa a altei balerine care a fost terorizata de catre Horatiu Chereches ,care mentioneaza ca,si-a dat demisia si a plecat din teatru deoarece era umilita si amenintata de catre Horatiu Chereches daca nu face pozitia 69. Acest lucru s-a intamplat in anul 2019,si din cauza ca nu i-a raspuns acestuia o umilea in repetate randuri spunandu-i ca e ca o vaca si era scoasa din distrubutia spectacolelor. Psihic a fost afectata de comportamentul denigrator dar si de comportamentul fata de alte fete , pana cand a ajuns sa isi dea demisia din institutie. ”
Ca să fie totul și mai limpede, vă prezentăm (la fel: în FORMĂ INTEGRALĂ-și-NEALTERATĂ!!!) și Comunicatul-de-Presă, de vineri, al petentelor:
” O parte din cadrul angajaților Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ Constanța, am semnalat printr-un memoriu adresat ministrului Culturii, Bogdan Gheorghiu umilințele, certurile, abuzurile sexuale, jignirile, mediul toxic în care ne desfășuram activitatea.
Mai mulți dintre foștii angajați sau colaboratori ai instituției susțin cele semnalate de noi, prin dovezi, unele fiind depuse la comisia corpului de control care a fost prezentă în instituție pentru 2 zile, respectiv pe 18 și 19 august.
Printre semnatarii memoriului se află și domnul Ștefan Răut, cel care a fost bătut de către domnul Horațiu Cherecheș, în pauza unui spectacol pe motiv că a intrat cu masca în scenă. În acest sens, domnul Ștefan Răuț a făcut plângere la Poliție, unde s-a întocmit un dosar penal pe numele coregrafului Horațiu Cherecheș.
Semnatarii acestui memoriu își doresc să fie facuta cunoscută situația reala pe care o trăiesc artiștii din cadrul TNOB, nu cea pe care o prezintă de fiecare dată doamna manager, Daniela Vlădescu sau doamna Monica Cherecheș, directorul direcției de balet din cadrul instituției.
Nu ne mai este frică nici măcar de amenințările domnului Cherecheș, care de fiecare dată când nu reușea să rezolve ceva cu amenințările, ne aducea aminte că fratele dumnealui lucrează la Ministerul Culturii și că el poate sa faca orice și să rezolve ce vor ei. Probabil de aceea doamna Daniela Vlădescu îl protejează și la ora actuală, folosindu-se de influențele fratelui.
Așa cum este relatat și în memoriu, mai multe colege au trecut prin situații umilitoare, ce cu greu pot fi descrise în cuvinte. Vorbim despre fapte cu caracter penal, traumatizante. Una dintre college V.E. ani de zile a fost amenintață de către domnul Horațiu Cherecheș că va fi dată afara cu ajutorul avocatului Puiu Hașoti. Zilnic o amenința, iar colegii ieșiti la pensie O.G,M.S,pot confirma acest fapt. „Dacă nu făceai ca ei, erai clar împotriva lor!“, sunt declaratii ale unor persoane care au fost determinate să plece din teatru, pentru că nu le mai era dat sa danseze.
În cadrul instituției, doamna manager Daniela Vlădescu crește câini și pisici. Canapelele din foaierul teatrului sunt pline de urină de animale, iar cand nu avem de dansat în timpul unui spectacol, noi stăm pe acele canapele, ne schimbăm pe acele canapele pline de urină. Aveți poze cu excremente de animale pe care nu s-a grăbit nimeni să le curețe.
Balerinii își desfășoara activitatea cu buna știință a doamnei manager Daniela Vlădescu, la fosta baie comunală, printre gândaci și șoareci, unde în podul clădirii sunt porumbei. Atunci când se încălzește, mirosul degajat este greu de suportat! Dacă ar veni un control de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență, nu ne-ar da voie să funcționăm în acea clădire, pentru că nu există două ieșiri, așa cum prevede Legea. În cazul unui incendiu, ardem acolo ca șobolanii.
Domnul Horațiu Cherecheș figurează în organigrama instituției ca solist balet, nicidecum ca maestru de balet, funcție pentru care nu a dat concurs și pe care o ocupă datorita soției sale. Domnul Cherecheș nu a mai intrat într-un spectacol de aproximativ 5 ani, dar în tot acest timp și-a asumat rolul de șef al nostru. Toate acestea cu buna-știință a doamnei manager Daniela Vladescu.
Ani de zile, în turneul pe care instituția îl efectueaza în Germania, s-au semnat ștate de plată sub denumirea de „Teatrul Fantasio“, cu toate ca această denumire este deținută de Fundația Fantasio. Până și pe afisele din Germania apare Teatrul Fantasio, și aici ne referim până la ultimul turneu din 2019. S-au semnat ștate de plată cu sume pe care nu le-am luat niciodată, sume despre care doamna Monica Cherecheș ne spunea că sunt impozitele impresarului în Germania.
În anul 2018, unul dintre angajații V.G. de la departamentul tehnic a avut curajul să îi confrunte pe șotii Cherecheș, pe motiv că știa de mărirea diurnei, iar nouă ne era data o suma mult mai mică. Acel coleg, când a ajuns în țară, a fost băgat în ședință, pentru că a avut curajul să atragă atenția și celorlalți angajați în privința diurnei, și s-a încercat destituirea lui.
Sunt mai mulți soliști de balet (câteva nume!), care au plecat la presiunile soților Cherecheș, și care au crezut că dacă ajung să discute și să îi spuna doamnei manager Daniela Vlădescu despre situația din balet și cu ce s-au confruntat, vor rezolva ceva. Nu s-a rezolvat niciodată nimic. Doamna Daniela Vlădescu a mușamalizat totul de fiecare dată.
În acest sens, așteptam o soluție favorabilă și optimă pentru buna desfășurare a activității din TNOB, soluție pe care speram să o ia domnul ministru Bogdan Gheorghiu!
Suntem o mână de oameni, artiști, care caută normalitate. ”
Menționăm că SINGURELE… „DOVEZI” (Sic!) ale nemulțumitelor, atașate comunicatului și memoriului, au fost/sunt: o fotografie cu un fotoliu (NElocalizabil…, prin fundal sau altceva!) pe care par a zace niște… rahați-de-cățel și o scrisoare, pe o pagină, cu numele autorului și semnătura ȘTERSE/ACOPERITE – !!! – și cu un scris aproape indescifrabil, puținul text cât de cât descifrabil părând a ne duce cu atribuirea scrisorii către un… ELEV REPETENT DE CLASA ÎNTÎI!!!
În rest…, AȘTEPTĂM CONCLUZIILE MINISTERULUI (Culturii)!!!
Dar…, până atunci…, ÎN LIPSA ORICĂROR DOVEZI (!!!), NU PUTEM SĂ LUĂM „DE-BUNE” acuzațiile a CINCI (5!) actuale sau (mai ales:) foste salariate ale unui teatru cu… sute de angajați și colaboratori!!!
Incredibil. Daniela Vladescu da dovada de un misoginism si lipsa de cultura crase. Tocmai pentru ca victimele agresiunilor sexuale necesita timp pentru a intelege ce li se intampla si a-si denunta agresorul, Romania a fost fortata de UE sa anuleze prin lege prescriptia infractiunilor de viol, pedofilie si trafic de persoane, aceste infractiuni devenind imprescriptibile. Agresiunile sexuale sunt dificil de probat, asta nu inseamna ca directorii institutiilor si politia nu au obligatia sa investigheze. Conducerea institutiilor publice are obligatia sa faca anual instruirea tuturor angajatilor privind interzicerea hartuirii de orice fel la locul de munca cum se intampla in toate tarile din UE.
CULMEA TUPEULUI: se bagă și „troll”-ul PUTINIST „tudor”OV, NĂIMITUL PEDOFILULUI-MISOGIN de Putin, PRIMITIVUL FASCIST, să ia apărarea unor balerine date afară pentru că… NUMAI DE BALET NU LE ARDEA LOR!!!
Sunteti frustrat d-le reporter cu atata vechime existentiala care nu si-a lasat (si ) amprenta intelepciunii. Ar fi trebuit sa stiti ca nu sunteti detinatorul adevarului absolut, nici macar al celui de circumstanta. Si mai sunteti si misogin convins cu tendinte patologice. Trebuie ca ati fost refuzat de vreuna dintre balerine, sau sunteti omul de casa al teatrului cu privilegiile de rigoare. Prin urmare prestati si munca de avocat al fam. Cerechez cat si al sopranei Vladescu. Este chiar induiosator, dar in fond alegerea d-tale, insa de aici pana la acuzatiile ce le aduceti celor cu alta parere, este cale lunga. Un ziarist ce se pretinde a fi profesionist nu poate fi si aparator habotnic al acuzatilor. Dar ce ne mai miram ca d-ta incerci sa manipulezi numai si prin spatiul comentariilor pe care il ocupi, din moment ce faci parte dintre cei nostalgici comunismului din Romania si a reprezentantilor acestuia….. !? Din partea mea aveti tot dispretul si va voi ignora cu desavarsire , asa , de la inaltimea mea de Tomitana veritabila .
NU noi suntem frustrații: FRUSTRATĂ sunteți DUMNEAVOASTRĂ, apărătoarea unor balerine RATATE!!!
NU ne-am fi coborât noi să ne aruncăm ochii pe UNELE CA ALEA…, ele umblă cu… INTERLOPI!!!
Pentru că vă PERMITEȚI să ne jigniți, atunci haideți să spunem ADEVĂRUL: cele cinci balerine sunt niște CATASTROFE, din punct de vedere PROFESIONAL, pe care Doamna Daniela Vlădescu și Domnul Horațiu Cherecheș LE-AU ȚINUT DE MILĂ în trupă, ca să nu moară de foame (una dintre nemulțumite avea și probleme MEDICALE, suferea de… SCHIZOFRENIE!)!!!
Acum o să suporte RIGORILE LEGII, pentru că Domnul Horațiu Cherecheș le dă în judecată și le cere sume mari, pentru DEFĂIMARE-PUBLICĂ!!!
Prin tot comportamentul de vineri încoace al „hărțuitelor” (Sic!) se dovedește că sunt niște… MINCINOASE!!!
Erata ” al” si nu ” a”. Multumesc!