Acasă Main Pericol! După 24 de ani, Pro TV este vândută de americani unui...

Pericol! După 24 de ani, Pro TV este vândută de americani unui miliardar ceh apropiat de Rusia

După 24 de ani cu acționat majoritar american, Pro TV intră într-o nouă eră, ce pare confuză sau chiar periculoasă. Stâlp de rezistență al democrației în România, canalul TV a fost vândut astăzi – luni, 28 octombrie 2019 – unui fond de investiții deținut de cel mai bogat om din Cehia.

Public Provident Fund (PPF), un fond de investiții deținut de miliardarul ceh Petr Kellner, a cumpărat compania-mamă a Pro TV, Central Media Entreprises (CME). Conform Pagina de Media, tranzacția se ridică la 2,1 miliarde de dolari.

Achiziția urmează să fie finalizată la jumătatea anului viitor. Petr Kellner a făcut o scurtă declarație cu privire la această tranzacție: „Achiziția CME, cu activele sale media în cinci țări europene, va completa și va consolida în continuare operațiunile noastre de telecomunicații din Europa Centrală și de Est. Dorim să valorificăm sinergiile naturale dintre crearea de conținut și distribuția acestuia, cu scopul de a dezvolta în continuare afacerile noastre de telecomunicații și mass-media”.

CME e prezentă pe cinci piețe media din centrul și estul Europei: România, Bulgaria, Slovenia, Cehia și Slovacia. În total, compania-mamă deține 30 de televiziuni.

În trustul PRO, care activează în România, există 7 posturi: Pro TV, Pro 2 (fostul Pro Cinema), Pro X (fostul Sport.ro), Pro Gold (fostul Acasă TV), Pro Cinema, Pro TV Internațional și Pro TV Chișinău.

Al 73-lea miliardar al lumii

Conform revistei „Forbes”, Petr Kellner este cel mai bogat om din Cehia și ocupă locul 73 între miliardarii planetei. Averea sa e evaluată, în prezent, la 15,5 miliarde de dolari. În urmă cu un an, Kellner avea o avere de 12 miliarde de dolari și ocupa locul 88 în ierarhia „Forbes”. Așadar, cehul își continuă ascensiunea, cu un plus de 3,5 miliarde de dolari într-un singur an.

În 2018, Petr Kellner s-a oferit să cumpere clubul de fotbal Chelsea Londra de la miliardarul rus Roman Abramovici, dar tranzacția nu a fost finalizată.

Nu este singura interferență a lui Kellner cu Rusia. O parte din presa cehă susține că miliardarul este un apropiat al președintelui pro-rus Milos Zeman și că, prin intermediul Home Credit, ar avea legături cu diverse sectoare strategice din Rusia, scrie Universul.net.

De asemenea, Petr Kellner este menționat și în scandalul „Panama Papers”, fiind bănuit de evaziune fiscală prin companii off-shore, potrivit Radio Cehia.

Are investiții imobiliare la București

Petr Kellner a intrat în afaceri în anii ’90, vânzând produse de birotică. Apoi a pus bazele unui fond de investiții prin intermediul căruia a cumpărat un pachet semnificativ de acțiuni la cea mai importantă companie cehă de asigurări, în timpul valului de privatizări post-comuniste.

Grupul PFF controlează Home Credit, o companie de finanțe cu rețele în 10 țări.

În viața publică, Kellner trece drept un personaj extrem de discret, străduindu-se să evite eticheta de oligarh.

Petr Kellner este prezent deja în România, dar în domeniul imobiliar. În septembrie 2018, el a cumpărat clădirea de birouri Crystal Tower din București, care găzduiește sediul ING Bank România. Kellner deține și sediul de birouri Metropolis Center, aflat în aceeași zonă, pe care l-a cumpărat în 2016, cu 50 de milioane de euro.

Pro TV, lider de 24 de ani

Pro TV a fost lansată pe 1 decembrie 1995. Încă din primul an, televiziunea a contribuit la democratizarea României, având un rol decisiv în victoria Convenției Democrate și înfrângerea lui Ion Iliescu, la alegerile din 1996. A fost prima plecare de la putere a comuniștilor (travestiți după 1989 în FSN-iști, PDSR-iști și PSD-iști) după 51 de ani de dictatură continuă.

În cei 24 de ani de existență, Pro TV a fost permanent lider al pieței de televiziune din România. Nicio altă televiziune, indiferent de investiții, n-a reușit s-o detroneze.

În primele 9 luni din 2019, CME (proprietarul Pro TV) a obţinut venituri de circa 126,86 milioane de dolari pe piaţa românească, în scădere cu 7,2% faţă de perioadă similară din 2018, când a raportat 136,68 milioane de dolari.

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

loading...

4 COMENTARII

  1. ASTA (SUBORDONAREA presei — inca !… — LIBERE, din tarile membre U.E. si N.A.T.O. !!!!!) face parte din (DEJA !) ULTRA-PERICULOSUL asa-numit… „Război-HIBRID” (!) dus, de aproape douzeci de ani (adică: de cand a venit la putere, in anul 2000, cand a fost ales presedinte pentru prima data, ex-K.G.B.-istul din Dresda/R.D.G. !) de catre Regimul ȚARISTO-BOLȘEVICO-FASCIST al… NOULUI (!) TARTOR-(!!!!!)-de-la-Kremlin, SCARBA-ORDINARĂ de V. Putin !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here