Dorin Chioțea și-a dat demisia de la șefia Redacției Sport din TVR pentru a-și ascunde „veniturile paralele”, considerate „intime”! Anul trecut, declarația de avere l-a aruncat în scandalul conflictului de interese și al publicității mascate

1
2695
Dorin Chioțea

Dorin Chioțea (49 de ani) și-a anunțat astăzi demisia din funcția de director interimar al Departamentului Emisiuni și Știri Sportive (DESS) din cadrul Televiziunii Române (TVR). Motivul invocat de el: refuzul de a-și depune declarația de avere, obligație legală pentru angajații cu funcții de conducere în televiziunea publică.

Chioțea zice că va reveni la „reporterie”, dar tot în TVR, acolo unde în trecut și-a folosit poziția pentru a-și satisface hobby-ul de a călători „fără număr” și a face reclamă mascată, pe post, unei clinici private de la care primea zeci de mii de euro pe an!

Dorin Chioțea și-a anunțat demisia vineri, printr-un mesaj transmis la ora 10.02 pe rețeaua internă a Sportului din TVR. Textul e scris neglijent, fără diacritice.

Mesajul lui Dorin Chioțea

„Stimați colegi,

În urmă cu câteva minute mi-am depus demisia din funcție. Azi este ultima mea zi ca director DESS. Revin la ceea ce știu să fac cel mai bine, cu bune și cu rele: reporterie.Dorin Chioțea de a-și depune declarația de 

Nu m-a obligat nimeni să fac asta. E o decizie personală, care are rădăcini solide în obligația legală de a depune declarația de avere. Familia mea consideră asta o violare a intimității. 

Vă mulțumesc pentru sprijin, dar și că m-ați suportat.”

Mai bine fără șefie decât să-i vadă lumea câștigurile paralele!

Refuzul lui Dorin Chioțea de a-și depune declarația de avere pare a avea legături mai puține cu „violarea intimității” și mai mari cu un scandal în care o asemenea declarație de avere l-a aruncat în trecut. Mai exact, în octombrie 2021, când a ieșit la iveală faptul că angajatul TVR promova pe post o clinică medicală privată de la care luau bani – sume importante, nu mizilic – și el, și soția sa! Cifrele din 2020: el – 20.000 de euro pentru „marketing și publicitate” (deși era plătit de TVR ca jurnalist, nu ca agent de vânzări!); ea – peste 26.000 de euro ca director de marketing.

Un scandal anterior, în 2016, a revelat faptul că Dorin Chioțea era angajat, în același timp, și la o televiziune privată (Realitatea TV), și la o instituție publică (Ministerul Tineretului și Sportului – MTS), luând bani din ambele părți!

Ca reporter la TVR, după demisia de azi, Dorin Chioțea va putea să-și ascundă sursele paralele de venit, deci și conflictele de interese, pentru că nu este obligat să-și depună declarația de avere. Doar angajații cu funcții de conducere au această obligație.

Interese, interese…

Dorin Chioțea lucrează la TVR din 2016, când a plecat cu scandal de la Realitatea TV. Printre altele, i s-a reproșat că „avea un al doilea serviciu la Ministerul Tineretului și chiar invita în emisiunea lui oameni de acolo” – un evident conflict de interese.

În august 2021, Dorin Chioțea a fost numit director interimar al Departamentului Emisiuni și Știri Sportive (DESS) din TVR, de către directoarea interimară a televiziunii publice, Ramona Săseanu.

În calitate de șef al Sportului din TVR, Dorin Chioțea și-a exersat pasiunea sa de-o viață: deplasările cât mai multe și cât mai lungi, pe banii instituției.

Chioțea a făcut parte și din comisia care a gestionat concursul de angajări la DESS. Din acea poziție, folosindu-și influența asupra unor subalterni ai săi, dar și tovărășia cu protectoarea sa Ramona Săseanu (rămasă pe o funcție mare în TVR și după numirea noului director general, Dan Turturică, dar și membră a comisiei de concurs), Chioțea a căutat să-și securizeze scaunul, blocând venirea în televiziunea publică a unor jurnaliști cu autoritate profesională superioară.

Anul trecut, directoarea Ramona Săseanu l-a scăpat pe Chioțea de scandalul publicității mascate

Ce mai mare scandal în care a fost implicat Dorin Chioțea la televiziunea publică a fost cel în care a fost acuzat de faptul că făcea reclamă mascată, pe post, unei clinici private de la care luau bani și el, și soția sa!

În octombrie 2021, Gsp.ro relata: „Dorin Chioțea, noul șef al secției Sport din TVR, este învinuit de Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind că a făcut reclamă mascată pe post clinicii Sanador, cu care erau în relații contractuale atât el, cât și soția sa. În 2020, instituția medicală a plătit familiei Chioțea peste 45.000 de euro pentru prestații de marketing și publicitate”.

Ce scria Gsp.ro despre Dorin Chioțea în urmă cu 9 luni

„Postul public de televiziune se confruntă de câteva săptămâni cu un scandal intern pe probleme de integritate. Dorin Chioțea, noul șef al secției Sport, este acuzat de Sindicatul MediaSind din TVR că a făcut publicitate mascată clinicii Sanador, în timpul unui reportaj în direct efectuat la începutul pandemiei, în martie 2020, de la clinica Sanador.

Ce s-a întâmplat, mai exact? Jurnalistul a prezentat la emisiunea «Matinal» cum avea să se realizeze triajul epidemiologic al pacienților suspecți de a fi infectați cu noul coronavirus. Și a filmat chiar în fața clinicii cu care el avea contract.

Potrivit sursei citate, Dorin Chioțea, care abordează deseori și subiecte din lumea medicală pentru că e absolvent de Medicină, a fost prins de colegi că a făcut reclamă contracost unei clinici private, unde soția sa este director de marketing. În plus, chiar el are relații contractuale pentru publicitate vizuală cu respectiva clinică!

Conform declarației de avere primite de Sindicat din interiorul instituției, prin Platforma FAIR-MediaSind a avertizorilor din Cultură și Mass-Media, în anul 2020, jurnalistul și familia sa au încasat de la firma Sanador suma de 226.250 de lei (aproximativ 46.000 de de euro) pentru prestații de marketing și publicitate. Dorin Chioțea a primit 95.000 lei pentru publicitate vizuală, iar soția suma de 131.250 de lei în calitate de director de marketing.

Fosta conducere a TVR, menționează MediaSind, a inițiat o anchetă în acest caz, iar actualii șefi interimari au mușamalizat cercetarea disciplinară a jurnalistului.

«Comisia formată din șeful Informațiilor Clasificate, șefa de cabinet a PDG și o juristă a instituției a concluzionat că salariatul Dorin Chioțea a făcut „publicitate disimulată” spitalului Sanador», susține MediaSind.

Ramona Săseanu, fosta directoare a TVR, protectoarea lui Chioțea

În schimb, spun sindicaliștii, actuala directoare interimară, Ramona Săseanu, a considerat că jurnalistul nu trebuie cercetat disciplinar, întrucât cazul nu a ajuns în atenția CNA.

«Deși nu a pronunțat cuvântul Sanador, în cadrul transmisiei în direct apare de mai multe ori sigla spitalului Sanador. Așadar, prin modul în care se vede sigla în mod repetitiv, în cadrul intervenției, se poate considera ca fiind publicitate disimulată», citează MediaSind din documentul comisiei de anchetă.

«Cu alte cuvinte, în viziunea actualei conduceri interimare care, închizând ochii în fața unei fapte atât de grave ce aduce mari prejudicii instituției, hoțul neprins e negustor cinstit. Prin urmare, așa cum a recunoscut în adresa transmisă MediaSind, Ramona Săseanu nu a avut nicio apăsare când l-a numit pe Dorin Chioțea în funcția de coordonator cu atribuții de director al Departamentului Emisiuni și Știri Sportive și nici când acesta a fost recompensat și cu o emisiune medicală!», se mai arată în comunicat.

Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind a anunțat că solicită instituțiilor abilitate să cerceteze cu celeritate posibile fapte de corupție. 

Cum a reacționat Dorin Chioțea la acuzațiile sindicatului:

  • «Îmi asum colaborarea cu Sanador, dar nu și că am făcut reclamă mascată. În timpul transmisiunii nu am rostit niciodată numele clinicii, iar operatorul a filmat din greșeală doar jumătate de secundă sigla spitalului. Nu de mai multe ori, cum susține Sindicatul. CNA s-ar fi sesizat dacă ar fi fost reclamă mascată, la cât tam-tam s-a făcut. Restul sunt speculații, aberații».
  • «Mă voi adresa instanței, pentru hărțuire continuă. Am ajuns să fiu considerat cel mai mare șpăgar din TVR, paria jurnalismului românesc… Sindicatul MediaSind m-a reclamat la DNA, dar nu e nicio corupție! N-am păgubit pe nimeni. Nu e rușine să muncești. Cine îți dă 20.000 de euro, sumă pe care am trecut-o cu onestitate în declarația de avere, ca să-i apară sigla pe post doar 5 secunde? Asta nu-i publicitate mascată».”

Puteți susține ZIARISTII.COM făcând o donație AICI. Vă mulțumim!

CITIȚI ȘI:

* Parchetul Militar din România îl anchetează pe Putin, după 32 de ani în care n-a reușit să-l trimită în judecată pe Iliescu! Dosarul „Ucraina” se adaugă dosarelor „Revoluția” și „Mineriada 13-15”

* Căpușe PSD: Grindeanu a numit un agricultor la șefia Autorității Aeronautice – pe fratele lui Marian Neacșu, secretarul general al Guvernului!

* VIDEO. Ales președinte al USR cu 71,3%, Cătălin Drulă atacă „guvenarea banditească a PSD și PNL”. Apel către români: „Dați-ne voturile, nu le mai dați bandiților ăstora!”

* Șeful ANRE, PSD-istul Chiriță, și-a luat expertă: tânăra Alexandra Dinulescu, abia ieșită din facultate. Salariul „expertei”: 3.000 de euro pe lună

* Încă un om al lui Iliescu rămâne fără certificat de revoluționar: Alexandru Mironov. „Nu există nicio dovadă” că ar fi avut vreo contribuție

* Rușine istorică la fotbal: campioana României nu mai poate trece nici de turul 1 preliminar al Ligii Campionilor! Eliminată de armeni, CFR Cluj se prăbușește direct în Conference League. Primele două competiții europene ne sunt interzise

* VIDEO-INTERVIU. Remus Cernea, mărturii de pe front. „În Ucraina, când spui că ești român, ești fratele lor. Ne bucurăm de un uriaș respect acolo”

* Nici Iranul nu mai vrea să dea arme Rusiei! Ayatollahii s-au răzgândit cu câteva zile înaintea vizitei lui Putin la Teheran

* Prima femeie-soldat a armatei putiniste, care a ținut morțiș să lupte în Ucraina, a fost lichidată. Lucra în armată de 17 ani

* Jurnalistă condamnată la 8 ani de închisoare pentru „trădare de stat”, în Belarus, pentru că a relatat de la protestele anti-Lukașenko

* Dezvăluire-șoc: Rusia vrea să anexeze și 3 regiuni din nordul Kazahstanului! Când a aflat planul diabolic al lui Putin, președintele kazah s-a rupt de acesta

* DELIR. Șeful Parlamentului de la Moscova proclamă că Alaska, vândută către SUA în 1867, ar aparține Rusiei! În orașe au apărut panouri pe care scrie „Alaska e a noastră!”

* A treia țară europeană din NATO care rămâne fără guvern în ultima lună. Rusia lucrează la destabilizarea „inamicului”

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here