Adio şi Pro TV? Un mogul ceh ar putea prelua postul de televiziune care n-a trădat democraţia din România

2
10760
Andreea Esca

În plină bătălie pe viaţă şi pe moarte cu anti-România lui Liviu Dragnea, a apărut informaţia că PRO TV ar putea fi scos la vânzare. Ştirea ca picat ca o lovitură în moalele capului pentru ce-a mai rămas din presa liberă în România, dar mai ales pentru publicul interesat de adevăr: apărea riscul ca postul TV cu cea mai mare influenţă mediatică să intre în sfera de influenţă „iliberală”, care traversează deja estul Europei.

Iată că tocmai din estul continentului vine acum numele celui care se află la un pas de a prelua televiziunea din Pache Protopopescu!

Petr Kellner

PPF, fondul de investiții controlat de Petr Kellner (55 de ani), cel mai bogat om din Cehia, este singura entitate rămasă în cursa pentru cumpărarea CME, grupul de media din care face parte și Pro TV.

AT&T, gigantul american al tehnologiei, care deține CME, ar cere pentru tranzacție circa 2 miliarde de dolari, potrivit presei cehe, preluate de Reuters.

Grupul PFF derulează afaceri și în România, unde este proprietarul distribuției de gaze locale Gaz Sud și a cumpărat în 2013 Petrom Distribuție Gaze de la Petrom. PPF a investit în 2007 în lanțul hotelier Continental, de unde a făcut exit în 2011 prin vânzarea unei participații de 30% din companie către GED Capital.

PFF este prezent și pe piața imobiliară din România.

Postul TV cu cea mai mare influenţă

Pro TV a fost postul de televiziune cu cel mai mare impact şi ca audienţă, şi ca influenţă în construirea democraţiei din România, după decembrie 1989.

În 1996, după şapte ani de dezastru FSN-Iliescu, Pro TV a pledat cauza Convenţiei Democrate din România (CDR). Victoria CDR a dus România spre NATO şi UE, mai târziu.

Reaşezarea media în regiunea Europei de est nu poate fi ruptă de asamblarea noilor „plăci tectonice” din geopolitica regiunii şi a lumii. Ofensiva Rusiei începută cu anexarea Crimeei şi asaltul din estul Ucrainei a dat semnalul instabilităţii şi în ţări ca România, în ciuda asigurărilor date de NATO privind securitatea din zonă. Din acest motiv, unele companii au început să-şi facă bagajele.

Cazurile Realitatea TV şi Digi 24

Rareş Bogdan

Asta şi pe fondul atacului din interior la democraţie pornit de PSD şi ALDE, soldat cu mari reaşezări pe piaţa media. Realitatea TV a căzut complet în braţele lui Liviu Dragnea odată cu plecarea ultimului bastion al presei anti-PSD&ALDE (Rareş Bogdan), Digi 24 e un post prea dependent de interesele de afaceri ale lui Zoltan Teszari, deci atent la dorinţele Guvernului.

Dan Turturică

Plecările unor jurnalişti cu experienţă de la televiziunea concernului RCS&RDS (cazul Dan Turturică&co. fiind cel mai răsunător), survenite după ameninţările publice făcute la adresa grupului de Darius Vâlcov, fost consilier al Vioricăi Dăncilă, vorbesc şi ele de la sine despre presiunea politicului asupra jurnalismului curat. TVR e pierdut deja de multă vreme. Restul „joacă mic” sau nu contează.

Doi reporteri, două cazuri, un crez: adevărul

Pro TV rămăsese cel mai puternic pilon pe piaţa TV. Chiar dacă postul a avut mereu o atitudine echilibrată indiferent de guvernare, nu a blocat niciodată instinctul reporterilor de a servi interesul public prin încăpăţânarea şi insistenţa de a scoate adevărul de la politicieni opaci sau mincinoşi.

Ovidiu Oanţă
Alex Dima

Sunt celebre deja cazurile reporterilor Ovidiu Oanţă şi Alex Dima, primul „executat” de Tudorel Toader cu retragerea acreditării, cel de-al doilea chemat „la baie” de Liviu Dragnea pentru că nu înceta să-i ceară socoteală pentru trădarea programului de guvernare.

Pro TV a fost cel mai deranjant post TV pentru politicul marca PSD. Dacă televiziunea va intra la final sub controlul unui mogul din Cehia – ţară lovită şi ea, ca şi Ungaria, de virusul naţionalist al iliberalismului antieuropean-, e foarte posibil ca România curată să fi pierdut deja o voce media crucială.

CITIŢI ŞI:

Cazurile Digi-Realitatea sau cum moare presa sub PSDragnea. Noi nu cedăm! Rămâneţi alături de ziaristii.com şi de alte insule independente de presă!

VIDEO. Dragnea are o problemă cu ziariştii: îi tot cheamă în baie! Ce-a păţit Alex Dima (Pro TV)

După Ovidiu Oanţă (Pro TV), Tudorel Toader a interzis-o şi pe Ionela Arcanu, de la Realitatea TV! Acum, cică revine asupra deciziei

Rareş Bogdan: „Tudorele, jurnaliștii de la ProTV nu așteaptă întrebările în plic, cum sunteți voi obișnuiți”

ADIO! Realitatea TV schimbă macazul. De ce a plecat de fapt Rareş Bogdan. Guşă confirmă reorientarea televiziunii

Dan Turturică, la despărțirea de Digi24.ro: „A fi neutru azi înseamnă să ajuți trădătorii și agresorii acestei țări. Nu am de gând nici să tac, nici să mă prefac”

2 COMENTARII

  1. NU am fost NICIODATA fani „protevisti” (ni s-a parut a fi, mereu, un post Tv prea de tip… „tabloid” !), dar recunoastem ca pe partea de stiri… POLITICE (!) au fost, in ultimii ani cel putin (adica din momentul in care… Adrian Sârbu a vandut televiziunea AMERICANILOR !)…, destul de CORECTI/OBIECTIVI !!!

    Prin urmare, ar fi PACAT sa se schimbe ceva… IN RAU !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here