Actualul guvern fie şi-a propus să compromită definitiv imaginea României în lume, fie e atât de „blindat” cu prostie şi incompetenţă încât nu mai face diferenţa între alb şi negru, între zi şi noapte, între comunism şi libertate/democraţie.
Mâine este prevăzută, la Paris, o expoziţie unde vor fi prezentate creaţii ale mai multor artişti români, mai vechi sau mai noi, mai celebri sau mai puţin cunoscuţi. Pe listă apare şi marele Constantin Brâncuşi, „Titanul de la Hobiţa”, considerat părintele sculpturii moderne, ale cărui opere au atins valori de piaţă incredibile. Iată anunţul publicat pe pagina „Saison France – Roumanie 2019”, despre expoziţia din 5 februarie:
După cum se vede în anunţul de mai sus, sediul expoziţiei este Espace Niemeyer – Siège du Parti communiste Français !!! Adică, „Spaţiul Niemeyer – sediul Partidului Comunist Francez”!!!
Prin viaţa şi opera sa, Brâncuşi a fost şi rămâne antonimul comunismului. A fost victimă a comunismului în România. Comuniştii i-au desconsiderat capodoperele de la Târgu-Jiu, l-au umilit. I-au refuzat donaţiile pe care dorea să le facă statului român, prin operele sale. Au încercat să-i dărâme Coloana Infinitului trăgând de ea cu tractorul! Este o blasfemie să-i expui operele într-un sediu de partid politic comunist! E ca şi cum ai face o expoziţie cu Hitler la sediul unei organizaţii a victimelor Holocaustului.
Cine e responsabil pentru un astfel de sabotaj la adresa culturii române, a imaginii României în lume? Guvernului României, prin Ministerul de Externe şi Ministerul Culturii, plus partenerii lor.
Dacă n-au înţeles impactul unei astfel de blasfemii, fie sunt profund incompetenţi şi iresponsabili, fie chiar au urmărit să creeze intenţionat o legătură între România şi mişcarea comunistă internaţională. Cui foloseşte aşa ceva? Nicidecum destinului democratic european al României.
A renunţat la cetăţenia română din cauza comuniştilor
În anul 1951, Constantin Brâncuşi a decis să doneze statului român lucrările aflate în atelierul său de la Paris. Academicienii comunişti au refuzat categoric această propunere, deoarece considerau că artistul nu respectă tiparele clasice ale domeniului în care activa şi îl acuzau pe Brâncuşi că luase contact cu lumea artistică pariziană, despre care spuneau că îl influenţase în mod negativ, potrivit unei relatări RFI.
Specialiştii români spuneau despre sculptor că, deşi folosea în operele sale de artă elemente ale artei populare româneşti, îşi exprimă viziunea prin mijloace tipic „burgheze”. La şedintele Academiei au participat, printre alţii, Mihail Sadoveanu, Iorgu Iordan, George Călinescu şi Gala Galaction.
Constantin Brâncuşi dorea să doneze statului român 230 de sculpturi, 41 de desene, 1600 de fotografii, dar şi unelte și piese de mobilier.
După ce a aflat decizia autorităţilor române de a-i refuza donaţia, Brâncuşi a renunţat la cetăţenia română, la 1 august 1951, şi a cerut cetăţenia franceză, pe care a obţinut-o în anul următor. Constantin Brâncuşi şi-a retras oferta pe care o făcuse statului român şi a donat Franţei toate operele din atelierul său de la Paris.
Ce este „Sezonul România – Franţa”
Sezonul România – Franţa presupune peste 400 de proiecte, atât în Franţa (în perioada 28 noiembrie 2018 – 17 aprilie 2019), cât şi în România (între 18 aprilie şi 14 iulie 2019). Sezonul România – Franţa propune publicului manifestări culturale, dar şi evenimente din domeniile educaţiei şi inovării, economiei şi antreprenoriatului, gastronomiei, turismului şi sportului, precum şi cooperării între colectivităţile locale.
Un astfel de proiect cultural-politic-social este cuprins în Foaia de parcurs a Parteneriatului strategic bilateral dintre Franţa şi România.
Preşedintele Klaus Iohannis şi omologul său francez, Emmanuel Macron, au inaugurat pe 27 noiembrie anul trecut, la Paris, Sezonul cultural România – Franţa.
„Cine e responsabil pentru un astfel de sabotaj la adresa culturii române, a imaginii României în lume? Guvernului României, prin Ministerul de Externe şi Ministerul Culturii, plus partenerii lor.”
Eu zic ca vinovatul este Statul paralel, asociat cu Soros si Raelienii.